Review article
Tvrtke u Bosni i Hercegovini – inovatori ili imitatori?
Zijada Rahimić
Amra Kožo
Abstract
Inovacije postaju sve važniji čimbenik u naporima poduzeća da sačuvaju i unaprijede svoj konkurentni
položaj na domaćem i stranom tržištu. Inovativne tvrtke su one koje reagiraju na iznenadne promjene u
okruženju, ali su i same pokretači promjena. Između ostaloga, dinamične i turbulentne promjene u okruženju,
kao i stalno rastuća konkurencija utjecale su na skraćivanje životnog ciklusa proizvoda i trajanje
inovativnih rješenja. Počevši od modela stvaranja vrijednosti, tvrtka se može odlučiti stvoriti novi model,
ili oponašati i prilagoditi neki dominantan model u svojoj djelatnosti. Obje krajnje pozicije (inovator,
odnosno sljedbenik) zahtijevaju iznimne organizacijske vještine.
Cilj je ovoga rada utvrditi jesu li tvrtke u Bosni i Hercegovini inovatori ili sljedbenici, i to na temelju
životnog ciklusa proizvoda te načina kako poduzeća reagiraju na promjene. Kako bi se dobila cjelokupna
slika inovacijske snage promatranih tvrtki u Bosni i Hercegovini, također će se analizirati dinamika investicija
u istraživanje i razvoj, kao i stavovi top menadžmenta o važnosti inovacija u postizanju konkurentnih
prednosti za vlastite tvrtke.
Keywords
inovacije; konkurentna prednost; inovacijske strategije
Hrčak ID:
70567
URI
Publication date:
10.7.2011.
Visits: 1.735 *