Acta turistica, Vol. 22 No. 2, 2010.
Pregledni rad
UPRAVLJANJE PODUZETNIČKIM PROJEKTIMA U TURIZMU REPUBLIKE HRVATSKE
Mato Bartoluci
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Vanja Budimski
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Polazeći od spoznaje da je poduzetništvo u turizmu vrlo složena poslovna aktivnost, kao što je složen i sam pojam turizma, autori su u radu pokušali prikazati teoretski okvir primjene po¬duzetničkih strategija u malim i srednjim poduzećima u turizmu. U tom okviru provedena je kratka analiza i ocjena postojećih poduzeća, pri čemu se dolazi do zaključka da upravo ugostiteljski objekti prevladavaju u navedenoj strukturi hrvatskog poduzetništva. Signifikantno je također da ugostiteljski objekti pokazuju tendenciju stalnog rasta i razvoja, kao i povećanja broja djelatnika pa je realno za očekivati da će broj zaposlenih, koji danas iznosi 40.000, u budućnosti biti i veći. U radu se polazi od hipoteze da su poduzetnički programi osnova razvoja malih i srednjih poduzeća u turizmu Republike Hrvatske, a objašnjava se i metodologija pokretanja potencijalnih poduzetničkih projekata. Pored na¬vedenog, analiziraju se i određene mogućnosti za razvoj novih poduzetničkih projekata u okviru turi¬zma. Zaključno, autori ukazuju na potrebu i način upravljanja poduzetničkim projektima u turizmu kako bi se izbjegla stihija i neizvjesnost, ali i smanjio rizik njihove realizacije.
Ključne riječi
poduzetništvo u turizmu; analiza malih i srednjih poduzeća u turizmu; poduzetnički projekti u turizmu
Hrčak ID:
70625
URI
Datum izdavanja:
1.12.2010.
Posjeta: 4.931 *