Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

POBOLJŠANJE KVALITETE MOTORNIH BENZINA SMANJENJEM SADRŽAJA SUMPORA U FCC BENZINU

Ivana Lukec
Darko Lukec
Nenad Prijić
Duško Mioč
Senad Bešić
Franjo Kusec
Slobodan Žakula


Puni tekst: hrvatski pdf 193 Kb

str. 35-45

preuzimanja: 597

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 193 Kb

str. 46-57

preuzimanja: 939

citiraj


Sažetak

Sažetak
Benzin dobiven procesom fluid katalitičkog krekinga jedan je od najvećih izvora sumpora u proizvodnji motornih benzina Rafinerije nafte Rijeka. Trenutačno primjenjivi standardi dopuštaju maksimalni sadržaj sumpora od 150 ppm, dok će u 2005. godini biti primjenjiv standard s dopuštenih maksimalnih 50 ppm sumpora u motornim benzinima. Budući da se izgradnja postrojenja koje rješava problem sumpora u rafineriji ne očekuje prije 2006. grupa stručnjaka Rafinerije nafte Rijeka predložila je prijelazno rješenje korištenjem postojećih postrojenja rafinerije u svrhu frakcionacije i uklanjanja sumpora u FCC benzinu.
U tu svrhu postavljeni su matematički modeli sekcije postrojenja atmosferske destilacije, te postrojenja Unifining i HDS. Istraživani su i proučeni optimalni radni uvjeti procesa simuliranjem, te je predloženo optimalno rješenje s obzirom na raspoloživu procesnu opremu, zahtijevane kapacitete, zahtijevano smanjenje količine sumpora uz kriterij minimalnog gubitka oktanskog broja benzina kao i raspoložive količine energenata.

Ključne riječi

sadržaj sumpora u motornom benzinu; anti-knock indeks benzina (IOB+MOB)/2; matematički simulacijski model; hidrodesulfurizacija teškog FCC benzina; Unifining teških i srednjih FCC benzina; Merox lakog FCC benzina

Hrčak ID:

6968

URI

https://hrcak.srce.hr/6968

Datum izdavanja:

28.2.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.904 *