Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/mo.06.1.2011.01
SPOLNE RAZLIKE U UPORABI STRATEGIJA UČENJA KOD ODRASLIH UČENIKA STRANOGA JEZIKA
Nikolina Božinović
orcid.org/0000-0003-1413-2832
; Američka visoka škola za management i tehnologiju, Dubrovnik, Hrvatska
Joško Sindik
; Sveučilište u Dubrovniku, Dubrovnik, Hrvatska
Sažetak
Strategije učenja danas predstavljaju aktualno područje ispitivanja u glotodidaktici. Oxford (1990) ih definira kao specifične aktivnosti koje učenik poduzima kako bi proces učenja učinio lakšim, bržim i ugodnijim te kako bi iste mogao primijeniti u novim situacijama učenja i uporabe jezika. Primjena prikladnih strategija osigurava veći uspjeh u učenju i veću sigurnost. U prvom dijelu rada navedene su ključne definicije pojma strategija učenja, dok su u drugom dijelu predstavljeni rezultati kvantitativnog istraživanja koje je provedeno na Američkoj visokoj školi za management i tehnologiju u Dubrovniku na uzorku koji je obuhvatio 181 ispitanika njemačkog, španjolskog, francuskog i talijanskog jezika. Za ispitivanje strategija učenja korišten je upitnik koji se temelji na Oxfordinom SILL-u (Strategy Inventory for Language Learning, Oxford, 1990). Ciljevi istraživanja bili su utvrditi spolne razlike u uporabi strategija učenja, te razlike u uporabi pojedinih tipova strategija učenja. Rezultati su pokazali da se strategije učenja statistički značajno različito često koriste: najčešće se koriste strategije pamćenja, a najrjeđe kognitivne strategije. S druge strane, postoje spolne razlike u uporabi strategija učenja, gdje se ženski spol češće koristi svim tipovima strategija učenja, osim društveno-afektivnim. U završnom dijelu navode se implikacije za nastavnu praksu, te se daju smjernice za buduća istraživanja.
Ključne riječi
strategije učenja; komunikacijska kompetencija; uspjeh u učenju; spol
Hrčak ID:
71212
URI
Datum izdavanja:
15.4.2011.
Posjeta: 10.739 *