Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.06.3.2011.02

DIDAKTIČKA OGRANIČENJA KONSTRUKTIVISTIČKOG MODELA UČENJA U NASTAVI

Grozdanka Gojkov orcid id orcid.org/0000-0003-0500-4556 ; Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača »Mihailo Palov« Vršac; Nastavno odeljenje Učiteljskog fakulteta Beograd u Vršcu (Srbija)


Puni tekst: engleski pdf 193 Kb

str. 19-40

preuzimanja: 6.050

citiraj


Sažetak

U radu će se najpre skicirati dominantne metateorijske tendencije u didaktici, kako bi se označili okviri kojima su omedjeni, a i na kojima se zasnivaju savremeni didaktički trendovi. Zatim će se pažnja usmeriti ka konstruktivističkoj perspektivi, kao epistemološkoj teoriji koja je u osnovi aktivnog učenja u nastavi, odnosno samoorganizovanog i biografski determinisanog procesa konstrukcije znanja. A, nastojaće se sagledati i didaktičke konsekvence konstruktivističke perspektive, odnosno didaktike omogućavanja. Poseban akcenat stavlja se na domete i ograničenja konstruktivizna uz argumentaciju nalaza ekplorativnih empirijskih istraživanja.

Ključne riječi

didaktika omogućavanja; oganičenja konstruktivističkih modela učenja u nastavi; metakognicija

Hrčak ID:

71606

URI

https://hrcak.srce.hr/71606

Datum izdavanja:

5.9.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.577 *