Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.06.3.2011.03

ISTRAŽIVANJE STRATEGIJÂ UČENJA KOD JEDNOJEZIČNIH I DVOJEZIČNIH UČENIKA ENGLESKOGA KAO STRANOG JEZIKA

Moira Kostić-Bobanović ; Odjel za ekonomiju i turizam
Mieta Bobanović ; University of Zagreb, Business school of Economics (Croatia)


Puni tekst: engleski pdf 127 Kb

str. 41-53

preuzimanja: 4.025

citiraj


Sažetak

Strategije učenja prema mnogim autorima predstavljaju značajnu varijablu usvajanja jezika (Ellis, 1985; McLaughlin 1987; Oxford, 1990, Shen, 2005), a nedavna istraživanja na ovom području započela su sa proučavanjem njihova razlikovanja između jednojezičnih i višejezičnih govornika.
Ovaj rad istražuje razlike u upotrebi strategijâ kod dvojezičnih i jednojezičnih govornika engleskoga kao stranog jezika.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 42 jednojezična te 42 dvojezična učenika koji uče engleski kao strani jezik na Sveučilištu u Puli. Razlike u upotrebi strategija između dviju grupa provjerene su t-testom. Prema dobivenim rezultatima možemo zaključiti da dvojezični govornici više upotrebljavaju strategije učenja od svojih jednojezičnih vršnjaka, a razlike u upotrebi strategija pamćenja te metakognitivnih strategijâ su statistički značajne u korist dvojezičnih govornika.
Rezultati ovog istraživanja mogu pomoći učenicima stranih jezika pri učinkovitijoj uporabu strategija učenja.

Ključne riječi

strategije učenja jezika; jednojezični govornici; dvojezičani govornici; engleski kao strani jezik

Hrčak ID:

71607

URI

https://hrcak.srce.hr/71607

Datum izdavanja:

5.9.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.122 *