Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.06.3.2011.04

KORIŠTENJE VIRTUALNE UČIONICE KOD MATEMATIKE U KONTEKSTU OBRAZOVANJA BUDUĆIH UČITELJA RAZREDNE NASTAVE

Darja Antolin ; Pedagoška fakulteta, Univerza v Mariboru (Slovenija)
Alenka Lipovec ; Pedagoška fakulteta, Univerza v Mariboru (Slovenija)


Puni tekst: slovenski pdf 156 Kb

preuzimanja: 740

citiraj


Sažetak

U radu je predstavljano korištenje virtualne učionice kod matematičkih predmeta u kontekstu obrazovanja budućih učitelja razredne nastave na Pedagoškom fakultetu Sveučilišta u Mariboru. Korištenje virtualne učionice kao alata za pristup studenata studijskom gradivu, obavještavanje, komunikaciju, i također za davanje, provjeru i ocjenjivanje e-domaćih zadaća zaživjelo je u akademskoj godini 2009/2010. U empirijskom dijelu rada su prikazani rezultati istraživanja, u kojem je sudjelovalo 242 studenta razredne nastave, od toga 90 studenata druge godine, koji su koristili virtualnu učionicu kod predmeta Odabrana poglavlja iz matematike (OPM) i 152 studenta treće i četvrte godine, koji su koristili virtualnu učionicu kod predmeta Didaktika matematike (DM). Cilj istraživanja je bio utvrditi, kakvo je mišljenje studenata o korištenju virtualne učionice i o e-domaćim zadaćama, i ako postoje razlike među studentima o obzirom na predmet. Ispitanici su putem e-upitnika izrazili svoje mišljenje o tome, da li vole koristiti virtualnu učionicu kod matematike, o različitim aspektima njezine koristi, o primjerenosti broja domaćih zadaća i o količini vremena provedenog na njima. Također su prikazani rezultati o namjerama s kojima studenti rješavaju e-domaću zadaću i o njihovom pogledu na prednosti korištenja virtualne učionice. Rezultati istraživanja su pokazali, da je korištenje virtualne učionice dobro primljeno, kao što je više od 90% studenata odgovorilo, da vole koristi virtualnu učionicu, ili čak da to jako vole. Pretpostavljamo, da korištenje virtualne učionice ima motivacijski učinak na studente zbog novog načina rada, koji je sve bliže mladima danas. Studentima se korištenje virtualne učionice čini najkorisniji u smislu dostupnosti gradiva za vježbe, zatim zbog mogućnosti e-prijave na predrok i zbog dostupnosti gradiva za predavanja. Studenti također vide prilično veliku korisnost virtualne učionice u ponuđivanju e-domaće zadaće, u mogućnosti davanja informacija putem foruma, kao i u povratnim informacijama učitelja o riješenim e-domaćim zadaćama. Nešto manju korisnu vrijednost studenti pripisuju raspravama na forumu. Statistički značajna razlika među studentima s obzirom na predmet je u mišljenju o korisnosti povratnih informacija učitelja o riješenim e-domaćim zadaćama su vjerojatno posljedica sadržajnih razlika među predmetima OPM i DM. Kod predmeta OPM često je lakše napraviti razumljivu i relativno objektivnu povratnu informaciju, jer e-domaće zadaće su klasično matematičke, a kod predmeta DM zadaće su više sociološke prirode (na primjer, Pročitaj i komentiraj didaktičko-matematički članak.). Nadalje se pokazalo, da velika većina studenata OPM kao i DM smatra da je bio broj e-domaćih zadaću iz matematike tijekom prethodne akademske godine primjeran. Studenti razredne nastave su vrlo vješti u korištenju virtualne učionice, jer većina studenata (65,7%) s slanjem domaćih zadaća u virtualnu učionicu nikada nije imala problema. Samo nešto manje od trećine studenata imalo je tehničkih poteškoća uz virtualne učionice. Također smo željeli utvrditi namjeru s kojom studenti rješavaju e-domaće zadaće. Pokazalo se, da studenti neovisno o predmetu, u velikoj meri odlučuju rješavati i predati e-domaće zadaće u virtualnu učionicu zbog bolje konačne ocjene. Istodobno je jedna od njihovih važnih namjera kontinuirano učenje. Studenti predmeta OPM u većoj su mjeri svijesti važnosti kontinuiranog učenja, što je vjerojatno zbog specifičnosti tog predmeta, gdje je u pitanju dobivanje klasičnog matematičkog znanja. Sa istraživanjem smo željeli ispitati i mišljenje studenata o prednostima virtualne učionice i razlike u mišljenju s obzirom na predmet, kojeg studenti posjećuju. Statistički značajne razlike između studenata s obzirom na predmet bile su izložene na važnost kontinuiranog učenja, ali i na razvoj vještina korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije te na ekološkoj svijesti među studentima. Studenti DM, čiji studij završava, više su usredotočeni na razvoj didaktičko pedagoškog znanja, te stoga više cijene razvoj IKT vještina, jer tako formiraju identitetu učinkovitog učitelja, koji može doći do cilja kroz različite medije. Također vjerujemo, da su i razlike u svijesti ekološkog vidika virtualne učionice, slijed veće upoznatosti sa obrazovanjem za okoliš, koji je sastavni dio studijskog programa u višim godinama studija.

Ključne riječi

virtualna učionica; e-domaća zadaća; matematika; budući učitelji; razredna nastava

Hrčak ID:

71608

URI

https://hrcak.srce.hr/71608

Datum izdavanja:

5.9.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski slovenski

Posjeta: 2.270 *