Skoči na glavni sadržaj

Izlaganje sa skupa

INSCENIRANJE STVARNOSTI: KONSTRUKTIVISTIČKI NAČINI POUČAVANJA I UČENJA

Milica Andevski ; Filozofski fakultet Novi Sad (Srbija)
Spomenka Budić ; Filozofski fakultet Novi Sad (Srbija)


Puni tekst: engleski pdf 108 Kb

str. 153-164

preuzimanja: 726

citiraj


Sažetak

Nove konstruktivističke koncepcije na području didaktike stranog jezika zasnivaju se na osnovnim pretpostavkama moderne psihologije znanja. Pri tome se polazi od činjenice da se znanje konstruiše u zavisnosti od predznanja, opažanja, konteksta i afekata pojedinca. Sticanje znanja se odvija situativno, socijalno je uslovljeno i mora imati određeni smisao i značenje. Kada je reč o produktivnom posredovanju znanja, moramo biti svesni da poučavanje ne znači i učenje. Znanje, koje je stečeno pukim učenjem napamet, ostaje „tromo“ i neprimenljivo. Iz toga sledi da bi poučavanje i učenje stranog jezika, trebalo postaviti u što realniju situaciju, da bi se time kroz saradnju na osnovu specifičnih pojedinačnih iskustava, zajednički moglo naći rešenje (za određeni problem). Ove didaktičke pretpostavke u vezi konstrukcije znanja spovedene su na osnovu dva metodička načina postupka u osnovnoj školi i diskutovana je njihova uspešnost.

Ključne riječi

konstruktivizam; inscenirana stvarnost; situativno učenje; metodika učenja stranog jezika

Hrčak ID:

71616

URI

https://hrcak.srce.hr/71616

Datum izdavanja:

5.9.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.191 *