Izvorni znanstveni članak
ODGOJNO-OBRAZOVNA KLIMA U SVEUČILIŠNOJ NASTAVI
Snježana Kragulj
; Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
U radu se daje uvid u sveučilišnu nastavu i prisutnost emocionalne klime tijekom
odgojno-obrazovnog procesa. Istražuju se utjecaji kreativnih aktivnosti, prisutnost različitih
socijalnih oblika, kooperativnog i suradničkog učenja na stvaranje ugodne/neugodne
odgojno-obrazovne klime te reakcija ispitanika na navedenu emocionalnu odgojno-obrazovnu
klimu.
Problematizira se nužnost i važnost evaluacije sveučilišne nastave. Klima se odražava u
reakciji studenata1 na sveučilišnu nastavu te aktivno sudjelovanje u njoj. Provodi se
istraživanje među studentima druge i pete godine Učiteljskog fakulteta u Osijeku i
dislociranog studija u Slavonskome Brodu na uzorku od 364 evaluacijska listića te 78
studentskih eseja studenata druge godine učiteljskog studija. Podatci su obrađeni
kvalitativnom analizom.
Rezultati istraživanja pokazuju da se studenti u sveučilišnoj nastavi većinom osjećaju ugodno
(sveučilišna nastava Didaktike u Osijeku: 84,6%, sveučilišna nastava Didaktike u
Slavonskome Brodu: 94,37%, sveučilišna nastava Metodike odgoja u Osijeku: 99%,
sveučilišna nastava Metodike odgoja u Slavonskome Brodu: 93,02%, sveučilišna nastava
Nenasilne komunikacije u Slavonskome Brodu: 95,5%).
Ključne riječi
emocionalna odgojno-obrazovna klima; ugodne emocije; neugodne emocije; sveučilišna nastava; kreativnost; grupni oblik; kooperativno učenje; divergentno mišljenje; evaluacijska istraživanja
Hrčak ID:
71623
URI
Datum izdavanja:
10.6.2011.
Posjeta: 5.392 *