Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

KREATIVNA UPORABA IDIOMA U SATIRIČKIM MAGAZINIMA

Alenka Vrbinc ; Faculty of Economics, University of Ljubljana
Marjeta Vrbinc ; Faculty of Arts, University of Ljubljana


Puni tekst: engleski pdf 106 Kb

str. 75-91

preuzimanja: 4.836

citiraj


Sažetak

U ovom članku prikazat ćemo preinačene idiome u dvama satiričkim časopisima: The Private
Eye i The Week. Preinake nisu institucionalizirane i stoga ih je teško naći u frazeološkim rječnicima. Kreativne preinake idioma djelo su pojedinca ili pisca koji time želi postići poseban
učinak. Stvaranje je i razumijevanje preinačenih idioma zahtjevan proces, kako za tvorca takvih idioma tako i za njihove interpretatore. U ovoj ćemo studiji pokazati da se idiomi najčešće
proširuju dodavanjem jednoga ili više elemenata njihovom temeljnom obliku. U nekim je slučajevima temeljni oblik ostao neizmijenjen; u drugima, pak, on je izmijenjen u značajnom opsegu. Preinačeni idiomi doprinose stilističkom učinku teksta, što se očituje u pojačanju učinka
same poruke.

Ključne riječi

idiomi; preinaka; proširenje; stilistički učinak; satirički časopisi

Hrčak ID:

72536

URI

https://hrcak.srce.hr/72536

Datum izdavanja:

15.7.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.826 *