Izvorni znanstveni članak
Implementacija i upravljanje e-marketingom u hrvatskom nakladništvu
Gordana Dukić
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti
Maja Blažević
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti
Sažetak
Temeljni su preduvjeti učinkovite implementacije e-marketinga u poslovanju vladanje teorijom i vještinama upravljanja marketingom te posjedovanje odgovarajućih znanja o informacijskim i komunikacijskim tehnologijama. U ovom su radu prikazani rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi koliko hrvatske nakladničke kuće primjenjuju e-marketing te ispitati stavove marketinških djelatnika o tom suvremenom konceptu. Nespremnost dijela nakladnika na suradnju može se izdvojiti kao jedan od najvećih problema u istraživanju.
U analizi su korištene metode deskriptivne i inferencijalne statistike. Na osnovi dobivenih rezultata autorice zaključuju da hrvatski nakladnici, s određenim iznimkama, još uvijek nisu u potpunosti prepoznali važnost e-marketinga i njegove mogućnosti. Iako se njime sve više koriste u poslovanju, uglavnom se nisu spremni odreći tradicionalnih oblika marketinga. Zaključeno je i da marketinški djelatnici u nakladničkim kućama, s obzirom na obilježja prema kojima su klasificirani, imaju prilično ujednačene stavove o e-marketingu.
Sa znanstvenog stajališta, implementaciji e-marketinga u nakladništvu nije do sada posvećena odgovarajuća pozornost. U tom smislu, ovo istraživanje doprinosi boljem razumijevanju različitih vidova primjene e-marketinga u nakladničkoj djelatnosti, što i predstavlja njegovu temeljnu vrijednost. Dobiveni rezultati mogu biti korišteni u svrhu unapređenja upravljanja e-marketingom u nakladništvu, ali i poslužiti kao okvir za daljnja istraživanja.
Ključne riječi
e-marketing; nakladništvo; upravljanje; implementacija; analiza stavova; unapređenje poslovanja
Hrčak ID:
74292
URI
Datum izdavanja:
23.11.2011.
Posjeta: 3.681 *