Market-Tržište, Vol. 23 No. 1, 2011.
Prethodno priopćenje
Upravljanje odnosima s ključnim dobavljačima na primjeru velikih i srednjih hrvatskih prerađivačkih poduzeća
Dario Miočević
orcid.org/0000-0003-4895-7090
; Ekonomski fakultet - Split
Sažetak
Upravljanje odnosima s dobavljačima predstavlja važan organizacijski proces. Za uspješnost poslovanja nisu dovoljni samo kvalitetni odnosi s kupcima nego i s dobavljačima. Poduzeća svakako moraju identificirati u kolikoj mjeri pojedini dobavljač doprinosi stvaranju vrijednosti kroz proces nabave. U skladu s time, u teoriji i praksi se uvriježila podjela na strateški važne (ključne) i manje važne (transakcijske) dobavljače. Segmentacijom tržišta dobavljača poduzeća usklađuju svoj portfolio dobavljača tako da su u mogućnosti identificirati ključne dobavljače te prema njima razviti prilagođene programe i inicijative radi održavanja dugoročnih odnosa s njima. U empirijskom dijelu rada provedeno je anketno istraživanje na uzorku od 123 srednja i velika prerađivačka poduzeća. Testiran je strukturni model u kojemu se ispitivao utjecaj konstrukta upravljanja odnosima s ključnim dobavljačima na konstrukt vrijednosno orijentirane nabave. Rezultati istraživanja upućuju na to da postoji statistički izravna, pozitivna i značajna veza između tih dvaju konstrukata. Isto tako, utvrdilo se da je teorijska konceptualizacija i operacionalizacija konstrukta upravljanja odnosima s ključnim dobavljačima valjana i ispravna. Konačno, ponuđene su teorijske i praktične implikacije, kao i ograničenja istraživanja.
Ključne riječi
upravljanje odnosima s ključnim dobavljačima; ključni dobavljači; nabava; prerađivačka poduzeća
Hrčak ID:
74450
URI
Datum izdavanja:
15.6.2011.
Posjeta: 7.150 *