Market-Tržište, Vol. 23 No. 1, 2011.
Pregledni rad
Uloga marketinga odnosa u malim i srednjim poduzećima
Ružica Butigan
orcid.org/0000-0003-3327-2187
; Ekonomski fakultet - Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Ivana Mahnić
Sažetak
U literaturi se uz marketing malih i srednjih poduzeća (MSP) najčešće povezuje marketing odnosa čiji su rezultat marketinške mreže. Ovaj rad ispituje specifične karakteristike koje razlikuju mala i srednja od velikih poduzeća, a zbog kojih MSP nije u mogućnosti provoditi tradicionalan marketing u okvirima marketinškog miksa. Isto tako, rad pokazuje kako je istaknuta uloga vlasnika/menadžera ključna karakteristika koja razlikuje mala od velikih poduzeća. Stvaranjem vlastitih osobnih mreža sa sudionicima u okružju vlasnik/menadžer utječe na marketing malih i srednjih poduzeća, a to smatra važnim strateškim usmjerenjem i faktorom koji povećava uspješnost donošenja marketinških odluka. Nakon iscrpnog pregleda sekundarnih izvora podataka, u ovom se radu razmatra marketing odnosa kao marketinški okvir za mala i srednja poduzeća. Kroz rad se pokazalo da je za MSP prikladniji marketing odnosa od tradicionalnih marketinških koncepata, da su marketing odnosa i mreže važan marketinški okvir za MSP te da postoji veza između marketinga odnosa, osobnih mreža i malih i srednjih poduzeća.
Ključne riječi
marketing; marketing odnosa; mreže; mala i srednja poduzeća
Hrčak ID:
74454
URI
Datum izdavanja:
15.6.2011.
Posjeta: 7.743 *