Prethodno priopćenje
Stavovi mlađe populacije o lobiranju
Dubravka Sinčić Ćorić
Nada Kaurin
Sažetak
Lobiranje kao proces pridonosi sudjelovanju građana u stvaranju ili mijenjanju javnih politika te predstavlja važan dio razvijenih demokratskih društava. Lobiranje kao poslovna djelatnost zapošljava velik broj visokoobrazovanih stručnjaka. Obje činjenice upućuju na važnost lobiranja u suvremenom poslovnom i političkom okruženju. Bez obzira na to, lobiranje često ima negativan ugled u javnosti i povezuje ga se s neetičnom praksom. Upravo je to bila polazna točka za istraživanje prezentirano u ovom radu. U radu se prikazuju rezultati istraživanja stavova mlađe populacije o lobiranju u Hrvatskoj. Polazna pretpostavka koja se u radu testira je da mlađa populacija u Hrvatskoj ima pretežno negativne stavove o lobiranju. Istraživanje je provedeno konstrukcijom Thurstoneove ljestvice za mjerenje stavova, metodom intervala jednakog pojavljivanja, te njezinom primjenom na prigodnom uzorku mlađe populacije hrvatske opće javnosti. Utvrđeno je kako su stavovi mlađe populacije opće javnosti o lobiranju u Hrvatskoj neutralni do umjereno pozitivni.
Ključne riječi
lobiranje; Thurstoova ljestvica za mjerenje stavova; stavovi mlađe populacije prema lobiranju
Hrčak ID:
74514
URI
Datum izdavanja:
1.12.2011.
Posjeta: 2.365 *