Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Prenošenje vjere iz perspektive vjeroučitelja

Ksenija Kovačević ; Katehetski ured Riječke nadbiskupije


Puni tekst: hrvatski pdf 172 Kb

str. 85-98

preuzimanja: 914

citiraj


Sažetak

Vjeronauk u školi predstavlja iznimno važnu zadaću Crkve. U osnovnim i srednjim školama Republike Hrvatske provode ga kvalificiriani vjeroučitelji koji, uz odgovarajućuju stručnu spremu,
imaju ispravu o kanonskom mandatu (missio canonica) koju izdaje dijecezanski biskup. Opoziv kanonskoga mandata znači neposredan gubitak prava na predavanje toga predmeta u školskom sustavu. Iako su vjeroučitelji u potpunosti članovi nastavničkog zbora, njihova se posebnost očituje u tome što su oni poslani u ime Crkve s krajnjim ciljem prenošenja vjere mlađim naraštajima. Na svakom vjeroučitelju leži odgovornost za poslanje prenošenja vjere, ali je
i nezaobilazna činjenica suodgovornosti svih čimbenika odgojnoobrazovnog procesa budući da kvaliteta rada na području odgoja i obrazovanja djece i mladih uvelike ovisi o kvaliteti suodnosa odgojnih subjekata. Jedna od temeljnih stavki u procesu prenošenja vjere jest osobno svjedočenje kršćanskoga života. No novi odgojno-obrazovni modeli traže od učitelja i nastavnika svih profila, pa tako i od vjeroučitelja, neke nove metode poučavanja u vjeri i svjedočenja.

Ključne riječi

kanonski mandat; odgovornost; suodgovornost; svjedočanstvo vjere; školski vjeronauk; župna kateheza

Hrčak ID:

74821

URI

https://hrcak.srce.hr/74821

Datum izdavanja:

12.7.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.798 *