Review article
OTKRIVANJE I PRAĆENJE DUHOVNOG POZIVA KOD MLADIH
Mihály Szentmártoni
; Institut za duhovnost Papinskog sveučilišta Gregoriana u Rimu, Rim, Italija
Abstract
Studija je artikulirana oko tri tematske jedinice: pastoral zvanja, znakovi pozvanosti, praćenje kandidata. U pastoralu zvanja uočavaju se neki novi naglasci: zvanje ima svatko, ne samo budući svećenici i redovnici, prema tome kateheza i općenito pastoral moraju biti usmjereni prema otkrivanju osobnog zvanja. Kad je riječ o svećeničkim i redovničkim zvanjima, treba naglasiti da je briga za zvanja dužnost svakog vjernika, a ne samo svećenika, pa se traži potpora šire zajednice. Iz gornjeg shvaćanja pastorala zvanja slijedi da je potrebno promovirati jednu “novu kulturu zvanja”. Mladima koji imaju fragilan identitet društvo nudi kulturu zabave, na brzinu iživljen život, neposredne izbore bez konačnog opredjeljenja; umjesto toga treba odgajati za sposobnost osobnih izbora s obzirom na budućnost prema kriteriju vrjednota, razvijati spremnost da se usudi suočiti s izazovima, da ima pouzdanje u sebe i hrabrosti da se prigrle veliki ideali. Mjesto su stvaranja nove kulture: obitelj, različiti događaji u župi, pokreti, značajna iskustva, životopisi svetaca i drugih heroja. Ali poteškoće ne dolaze samo „izvana“ nego i „iznutra“, iz same vjerničke zajednice. Sve je manje obitelji u kojima se na odluku sina za svećeničko zvanje gleda kao na radosni događaj. Ni šira vjernička zajednica nije uvijek mjesto ohrabrenja: švicarski biskupi u pismu vjernicima ističu kako neke župe zahtijevaju da im se da svećenik, ali istovremeno se ne cijene svećenički celibat i stil života. Za buđenje zvanja autori spominju ova sredstva: ponuda snažnog duhovnog iskustva, aktivno uključenje u župski rad na različitim razinama, osobno duhovno vodstvo, susret s duhovnim velikanima prošlosti i sadašnjosti po duhovnom štivu, osobno praćenje koje nastoji da kandidat uđe sve dublje u tajnu Božjeg poziva.
Keywords
pastoral zvanja; kateheza; mladi; propedeutski programi; sjemenište
Hrčak ID:
74829
URI
Publication date:
12.7.2007.
Visits: 2.123 *