Pregledni rad
Optimizacija web stranica za internet pretraživače
Sanja Brekalo
orcid.org/0000-0002-8631-0821
; Međimursko veleučilište u Čakovcu, Čakovec, Hrvatska
Marko Vrtarić
Sažetak
Internet stranice su u današnje vrijeme postale neophodan medij za svaku tvrtku kao oblik reklamiranja, pa i za svaku osobu koja poznaje osnove rada na računalu, a želi nešto prezentirati na internetu. Otkad su se pojavili internet pretraživači, pojavilo se i "natjecanje" da se postigne što bolji rezultat kod tih pretraživača. Time je došlo do tehnike nazvane Search Engine Optimization (SEO), odnosno optimizacija za internet pretraživače. Većina tvrtki danas koristi web stranice, ali ih samo 5% koristi optimizaciju za internet pretraživače (www.fer.unizg.hr/_download/repository/SEO.pdf). SEO optimizacija je postala uvjet za sve veće tvrtke koje koriste oglašavanje kako bi bile uspješne na tržištu. Stoga se tvrtka mora prilagoditi novim tehnologijama, kako bi bila bolja od konkurencije i dospjela na vrh rezultata kod internet pretraživača. Izgled web stranice je bitan, ali važnije je da je stranica dobro pozicionirana kod tražilice, tako da korisnici mogu lakše doći do web stranice. Tehnike optimizacije mogu biti komplicirane i mijenjaju se iz godine u godinu. Stare tehnike koje su se nekad koristile danas više nisu u upotrebi, te bi čak mogle dovesti do zabrane web stranice kod tražilica, nakon čega je vraćanje web stranice na pretraživače gotovo nemoguće. Ovaj rad se bavi optimizacijom za web pretraživače, te razlikama kod prikaza rezultata u tražilicama za optimizirane Flash i Html web stranice.
Ključne riječi
SEO; optimizacija; tagovi; sitemap; flash; html; Google; Yahoo; Bing; pretraživači
Hrčak ID:
74953
URI
Datum izdavanja:
15.12.2011.
Posjeta: 4.224 *