Izvorni znanstveni članak
VOLONTIRANJE STUDENATA S DJECOM I MLADIMA S POSEBNIM ODGOJNO-OBRAZOVNIM POTREBAMA
Sanja Skočić Mihić
orcid.org/0000-0001-6070-0170
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Darko Lončarić
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Aileen Rudelić
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Volontiranje je dobrovoljna aktivnost pojedinca usmjerena na dobrobit zajednice. U procesu volontiranja studenata, budućih odgojno-obrazovnih djelatnika, s djecom i mladima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama djeci se osigurava dodatna pomoć, a studenti stječu iskustva i znanja za budući profesionalni rad. Angažman studenata u volonterskim aktivnostima za koje se traže i stručna znanja predstavlja značajan doprinos društvu. Cilj istraživanja bio je ispitati njihova iskustva, osjećaj zadovoljstva, razloge koji su ih naveli na volontiranje i prepreke istom. Ispitane su 64 studentice Učiteljskog fakulteta u Rijeci Upitnikom zadovoljstva volontiranjem. Dobivena je dvofaktorska struktura Skale zadovoljstva volontiranjem: faktor zadovoljstva radi osobne dobiti i faktor zadovoljstva organizacijom. Postoji pozitivna korelacija između osjećaja zadovoljstva osobnom dobiti i organizacijom. Studenti su izuzetno zadovoljni osjećajem osobne dobiti tijekom volontiranja i uglavnom su zadovoljni organizacijom volontiranja. Razlozi koji su ih potaknuli na volontiranje su stjecanje iskustva/znanja i altruizam, a najčešće navođena prepreka studentima je nedostatak vremena. Ovi nalazi ukazuju na potrebu sustavnog razvoja volonterskih aktivnosti, posebice među studentima učiteljskih studija, budućim odgajateljima i učiteljima, kako bi uz pomaganje djeci i mladima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama stjecali kompetencije za rad u inkluzivnim okruženjima. Također, uključivanjem studenata u volonterske aktivnosti u okviru visokoškolske nastave, promiče se njihovo civilno zalaganje u zajednici i razvija civilna misija sveučilišta, koja je u Hrvatskoj relativno zanemarena.
Ključne riječi
djeca s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama; kompetencije; studenti; volontiranje; civilna misija sveučilišta
Hrčak ID:
75437
URI
Datum izdavanja:
28.12.2011.
Posjeta: 7.226 *