Revija za sociologiju, Vol. 41 No. 3, 2011.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5613/rzs.41.3.2
Prodaja globalnog Seula: natjecateljska urbana politika i simbolička rekonstrukcija gradova
Blaž Križnik
; University of Seoul, Department of Architecture, South Korea
Sažetak
Članak se fokusira na proces simboličke rekonstrukcije gradova, gdje se postojeću sliku, odnosno značenje mjesta, namjerno mijenja s ciljem privlačenja novih investicija, događaja ili turista u određeni grad. Proces simboličke rekonstrukcije pokušava se postaviti u kontekst rastućeg natjecanja između gradova. Simbolička rekonstrukcija također utječe na razvoj turizma u gradovima osiguravajući jednostavan marketing i potrošnju slike i značenja mjestâ. Primjer obnove Cheonggyecheona u Seulu pomaže razumijevanju odnosa i utjecaja između simboličke rekonstrukcije gradova i natjecateljske urbane politike, urbane obnove i marketinga grada. Promatrajući lokalne posljedice može se zaključiti da, dok su obnova Cheonggyecheona i simbolička rekonstrukcija grada koja je iz nje proizišla pomogle da Cheonggyecheon postane glavna turistička atrakcija i ikona globalnoga Seula, ujedno su dovele do propadanja lokalnih mjesta i kultura. Takvi rezultati urbane obnove u suprotnosti su sa strateškim ciljevima urbane politike i mogu na kraju prevladati nad prednostima koje obnova Cheonggyecheona donosi za razvoj turizma i svakidašnji život u Seulu.
Ključne riječi
Cheonggyecheon; marketing grada; Seoul; simbolička rekonstrukcija; urbana obnova; urbana politika; razvoj turizma
Hrčak ID:
75527
URI
Datum izdavanja:
31.12.2011.
Posjeta: 5.894 *