Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

IZAZOVI TEORIJE USLUŽNOSTI U OBITELJSKIM PODUZEĆIMA

Najla Podrug ; Ekonomski fakultet Zagreb, Hrvatska
Melanija Burazin


Puni tekst: hrvatski pdf 293 Kb

str. 507-526

preuzimanja: 2.561

citiraj


Sažetak

Teorija uslužnosti nastala je u domeni korporativnog upravljanja kao alternativa agencijskoj teoriji. Izvorište je teorije uslužnosti u sociopsihološkom modelu ljudskog ponašanja koji pretpostavlja kako menadžer prakticira proorganizacijsko i kolektivističko ponašanje, ostvarujući više zadovoljstva služeći grupi (organizaciji) nego zadovoljavajući svoje vlastite ciljeve. Relevantna se istraživanja teorije uslužnosti prvenstveno odnose na testiranje teorije u modernim korporacijama gdje je vlasnička struktura odvojena od upravljačkih struktura, stoga je u ovom radu provedeno pionirsko istraživanje teorije uslužnosti u hrvatskim obiteljskim poduzećima gdje je principal (vlasnik) ujedno i menadžer poduzeća. Uz teorijsku konceptualizaciju, u radu je prikazano kvalitativno empirijsko istraživanje koje potvrđuje validnost teorije uslužnosti u malim obiteljskim poduzećima, potvrđujući njezine temeljne postavke u analizi ljudskog ponašanja u obiteljskim poduzećima, kao što je emocionalno vezanje te neekonomsko i altruistično ponašanje obiteljskih članova.

Ključne riječi

teorija uslužnosti; obiteljsko poduzeće; uslužnost; povjerenje; kvalitativno istraživanje

Hrčak ID:

75569

URI

https://hrcak.srce.hr/75569

Datum izdavanja:

30.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.034 *