Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Mediji u hrvatskom društvu. Analiza osnovnih karakteristika medijskog prostora s obzirom na supsidijarnost

Krunoslav Nikodem ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Jerko Valković ; Teologija u Rijeci - Područni studij Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 391 Kb

str. 783-814

preuzimanja: 1.167

citiraj


Sažetak

Rad se temelji na analizi rezultata empirijskog istraživanja provedenog u sklopu projekta »Supsidijarnost u hrvatskom društvu« (203-1941533-0732) pod vodstvom prof. dr. sc. Stjepana Balobana. Istraživanje je provedeno usmenom anketom tijekom prosinca 2009. godine. Realiziranim je uzorkom obuhvaćeno točno 1000 sudionika iz 70 naselja, odnosno 100 različitih lokacija (sampk points). Istraživanje je provedeno na probabilistički izabranom, višeetapno stratificiranom uzorku punoljetnog stanovništva Hrvatske. U radu se analiziraju sljedeća pitanja: koji su osnovni izvori informiranja građana Hrvatske, koliko mediji u Hrvatskoj posvećuju prostora i pozornosti određenim društvenim skupinama, koliko mediji u Hrvatskoj poštuju uvjerenja i stavove različitih vjerskih skupina, agnostika i ateista, je li javnost danas u Hrvatskoj više ili manje pod utjecajem politike, kapitala i medija nego li je to bila prije 1990. godine, postoji li u suvremenom hrvatskom društvu još uvijek strah od slobodnog izricanja vlastitog mišljenja, jesu li mediji u službi ostvarenja općeg dobra, koliko mediji kroz otkrivanje brojnih afera nastoje razotkriti nepravde i nepravilnosti u društvu, je li, i u kojoj mjeri, sloboda i neovisnost novinara pod utjecajem kapitala i vlasnika medija, politike, tržišta itd. te pitanje povjerenja u različite medije. Navedena pitanja analiziraju se s obzirom na osnovne sociodemografske karakteristike, političke orijentacije i osnovne religijske karakteristike ispitanika. U radu se polazi od opće hipoteze o važnosti medija u razvoju suvremenog hrvatskog društva, a postavlja se i skup radnih hipo-teza koje se provjeravaju u analizi rezultata empirijskog istraživanja. U zaključku se, između ostalog, promišlja o dobivenim rezultatima na temelju supsidijarnog načela.

Ključne riječi

mediji; Hrvatska; javnost; sloboda; neovisnost; povjerenje; supsidijarnost

Hrčak ID:

76013

URI

https://hrcak.srce.hr/76013

Datum izdavanja:

11.1.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.743 *