Acta turistica, Vol. 21 No. 1, 2009.
Izvorni znanstveni članak
KOGNITIVNII SIMBOLICKI ELEMENTI ORGANIZACIJSKE KULTURE HOTELA
Zdenko Cerović
; Fakultet za turizam i hotelski menadžment, Sveučilište u Rijecí, Hrvatska
Amelia Tomašević
; Turistički ured Grada Zagreba, Hrvatska
Sažetak
Organizacijska kultura određena je formom, jačinom i obimom različitih elemenata, prvenstveno kognitivnih i simboličkih te kao takva utječe na uspješnost poslovanja i jedna je od poluga uspješnosti menadžmenta. U hotelijerstvu su ti elementi od iznimne važnosti, jer se na njima u većoj mjeri gradi prepoznatljivost. Slijedom toga predstavljaju konkurentsku prednost na temelju koje
će gost hotela donijeti odluku o izboru hotela. U radu se istražuje razina važnosti pojedinih elementa organizacijske kulture prema percepciji anketiranih hotela. U obradi podataka dobivenih iz provedcnih anketa među europskim i brendiranim gradskim hotelskim organizacijama korištene su statističke i matematičke metode kako bi se dokazala osnovna teza da su kognitivni i simbolički
elementi važan element u postizanju boljih i na turističkm tržištu prepoznatijivih hotelskih sadržaja, u pravilu u hotelima s pet i četiri zvjezdice, a to je i potvrđeno kroz kIjučne nalaze empirijskog dljela
rada.
Ključne riječi
organizacijska kultura; hotel; kognitivni elementi; simbolički elementi
Hrčak ID:
76234
URI
Datum izdavanja:
1.6.2009.
Posjeta: 3.371 *