Pregledni rad
IZGRADNJA UČEĆIH ORGANIZACIJA KAO MODALITET IZGRADNJE UČEĆEGA DRUŠTVA
Nataša Rupčić
orcid.org/0000-0002-9915-8881
; Ekonomski fakultet u Rijeci
Sažetak
S obzirom na važnost znanja i učenja u procesu stvaranja održivoga, inovacijskog gospodarstva, odgovornost za provođenje ovoga procesa podijeljena na sve društvene entitete. Za razvoj učećega društva potrebno je osigurati podršku na svim razinama, odnosno podsustavima društva. Jedan od pristupa izgradnji učećega društva je tzv. bottom up pristup prema kojem se izgradnjom učećih nukluesa, odnosno organizacija i poduzeća, odnosno izgrađivanjem kulture učenja na individualnoj i organizacijskoj razini može postići održivost učećih inicijativa na društvenoj razini pod temeljnom pretpostavkom da su učenje i znanje temeljni input i output procesa stvaranja društvene dodane vrijednosti. U takvom okruženju potrebno je posebice osigurati institucijsku, odnosno ekonomsku i političku podršku kako bi se stvaralo društvo koje znanje i učenje prepoznaje kao strateške odrednice svoga razvoja. Primjena sustavskoga pristupa u procjenjivanju individualne i društvene odgovornosti za procese učenja pritom predstavlja polazni okvir oko kojega je kolektivnim dijalogom moguće izgrađivati zajedničku viziju o stvaranju održivoga učećeg društva temeljenoga na održivim učećim organizacijama.
Ključne riječi
učeće društvo; učeća organizacija; održivost; sustavski pristup
Hrčak ID:
76448
URI
Datum izdavanja:
21.12.2011.
Posjeta: 1.971 *