Pregledni rad
SIGURNOST U ŽIVOTNOJ I RADNOJ OKOLINI – PROMIDŽBA PUTEM POŠTANSKIH MARAKA
Ivo Aščić
; HP-Hrvatska pošta d.d., Zagreb, Hrvatska
Marijan Binički
; HP-Hrvatska pošta d.d., Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Uvođenjem poštanske marke sredinom 19. stoljeća, kao sredstva za plaćanje poštanskih usluga unaprijed, pojednostavljen je složeni proces prijenosa pošiljaka za sve sudionike u složenom poštanskom sustavu. Osim svoje primarne uloge, poštanska marka je naknadno dobila i brojne druge uloge: marketinško sredstvo, promidžba nacionalne baštine, sredstvo sakupljanja, itd. Zaštita na radu, zaštita od požara, sigurnost u prometu, zaštita okoline i medicina rada su vrlo popularne teme na poštanskim markama ne samo kod milijuna sakupljača poštanskih maraka, već i kod velikog broja izdavatelja maraka koji time žele pridonijeti promociji spomenutih tematskih polja koja su itekako bitna i u njihovoj životnoj i radnoj okolini. Svjetski dan sigurnosti i zdravlja na radu, vatrogasne olimpijade, Svjetski dan zaštite okoliša, ergonomija u uredu, sigurnost u prometu (obvezno nošenje kacige, hitna pomoć, poštujte znakove i sl.) i dr. svoje su mjesto našle na poštanskim markama renomiranih svjetskih poštanskih uprava poput SAD-a, Velike Britanije, Ujedinjenih naroda, Vatikana, Brazila, Kanade, Australije i dr. I hrvatski poštanski operater, koji sukladno Zakonu o poštanskim uslugama, jedini ima pravo izdavati hrvatske poštanske marke, od 1991. godine do danas, izdao je više različitih poštanskih maraka, tiskanih u milijunskim nakladama s motivima sigurnosti u životnoj i radnoj okolini. Zasigurno najpoznatija od njih je «Dan bijelog štapa» koja je dobila prestižnu nagradu iz područja kulture na međunardonom natjecanju u Assiagu 2007. godine. Za razliku od ostalih marketinških medija, poštanska marka zalijepljena na pismo ili razglednicu ulazi u većinu kućanstava svijeta, te predstavlja vrlo važan put kako se jedno područje, kao što je npr. sigurnost i zaštita na radu, može zamijetiti i prepoznati. Nažalost, unatoč suvremenim načinima komunikacije, poštanski kanal jedino je komunikacijsko sredstvo za većinu svjetskog stanovništva te je iz toga razloga pismo s poštanskom markom daleko od toga da postane dio prošlosti.
Ključne riječi
poštanska marka; sigurnost i zaštita; promocija; marketinški medij
Hrčak ID:
79192
URI
Datum izdavanja:
30.3.2012.
Posjeta: 1.823 *