Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Znanstveno-nastavna verifikacija aktualnih promjena u teološkoj grani religijske pedagogije i katehetike

Alojzije Hoblaj ; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 444 Kb

str. 7-37

preuzimanja: 960

citiraj


Sažetak

U sedam komplementarnih točaka u članku se verificiraju aktualne promjene u znanstveno-nastavnoj teološkoj grani religijske pedagogije i katehetike. Tragom relevantnih pitanja promišlja se spomenuta struka u okviru studija na crkvenim visokim učilištima. Prvo se ističe promjena u pristupu ovoj struci; promijenjeni pristup uvjetovan je promijenjenom koncepcijom kateheze koja nastaje iz zaokreta od katekizma katehezi. U tom okviru traži se odgovor na pitanje: kako se (danas) postaje kršćanin? Promišljajući to pitanje u suvremenim promijenjenim prilikama, u cjelini posluživanja Riječi (Dj 6,4), autor se najprije osvrće na evangelizaciju koja je neodvojiva od kateheze, kao njezina bitna dimenzija. U tom smislu kateheza s evangelizacijskom dimenzijom u osvješćivanju Crkve postaje njezino prvotno poslanje, koje se u sustavnom znanstvenom promišljanju može iskazati kao spektar zadataka suvremenoga katehetskog istraživanja. Jedna od najrelevantnijih verificiranih promjena koja se u članku ističe, odnosi se na distinkciju kateheze kao prakse i katehetike kao znanstvene refleksije nad praksom; u tom smislu kateheza uvijek prethodi katehetici, koja ju svojim istraživanjem znanstveno promišlja. S tim zadatkom, u teološkoj i pedagoškoj disciplini s integrativnom metodom, profilirao se suvremeni epistemološki status religijske pedagogije i katehetike kao sveučilišne teološke grane/struke. U članku se također obrazlaže pitanje neprihvatljivosti (stanovite) suvremene tendencije, da se religijska pedagogija distancira od teologije; neprihvatljivost te tendencije proizlazi također iz promišljanja religijskopedagoškog i katehetskog terminološkog sustava kojemu bi, prema zaključku članka, hrvatski katehetičari trebali posvetiti veću pozornost.

Ključne riječi

verifikacija; evangelizacija; religiozna/religijska pedagogija; kateheza/katehetika; znanstveno istraživanje; katekizam; Crkva; spektar zadataka; teologija; pedagogija; epistemološki status; teološki fakultet; integrativna metoda; terminološki sustav

Hrčak ID:

79514

URI

https://hrcak.srce.hr/79514

Datum izdavanja:

3.4.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.765 *