Original scientific paper
Grad Križevci i željezničke pruge
Mira Kolar Dimitrijević
orcid.org/0000-0002-6050-5700
; redovni prof. u mirovini, Draškovićeva 23, HR-10000 Zagreb
Abstract
Sjeverozapadna Hrvatska teško se uklapala u moderni željeznički promet. Dokaz tome je činjenica da neke planirane pruge nisu nikad izgrađene, a neke su u novije vrijeme i zatvorene jer su, navodno, nerentabilne. No, nema nerentabilnih pruga. Željeznički promet odmah je iza vodnog po jeftinoći, a po sigurnosti i prometu svakako je na prvom mjestu jer sa sobom donosi ljude i robu, a omogućava i izvoz robe i sirovina. Križevci su 1870. dobili svoje mjesto na glavnoj mađarskoj pruzi Zakany-Zagreb, a 1873. pruga je došla do Rijeke. Na vezu s Bjelovarom moralo se čekati do 1894., a projekt željezničkog spajanja Križevaca s Varaždinom, iako dio velike pruge Varaždin-Križevci-Bjelovar, nikada nije realiziran. Nepotpuno realizirani planovi utjecali su na gospodarski razvoj i demografska kretanja čitavog područja koje zbog izostanka potrebnih željezničkih pruga nije moglo djelovati kao cjelina.
Keywords
Križevci; Varaždin; Bjelovar; Koprivnica; željeznica
Hrčak ID:
79803
URI
Publication date:
9.4.2012.
Visits: 1.717 *