Izvorni znanstveni članak
MARKETING INFORMACIJA
Ivan Mecanović
; Pravi fakultet Osijek
Sažetak
Informacija se sve više pojavljuje kao roba na tržištu. Bez obzira ima li ona status medijske vijesti, ili informacije, koja se dobiva iz informatičkog sistema, informacija se proizvodi; sortira, čuva i lansira, te na taj način postaje proizvod, koji ima svoju cijenu koštanja, kao i svoju prodajnu cijenu, svoje potrošače i svoje tržište. Zbog toga je potrebno stvarati i marketing informacija. No, informacija je specifična roba osobne potrošnje. Korištenjem, ili spoznajnošču informacije od pojedinca, upotrebna vrijednost informacije se ne troši. Istom informacijom moguće je zadovoljiti interese i potrebe niza pojedinaca, pa i čitave populacije svijeta, ili pak sve zainteresirane za neku posebnu ili profesionalnu informaciju. Marketing kao filozofija ponašanja, orijentacija i praksa bavio se informacijom kao dijelom marketing mixa za pojedine proizvode, grupe proizvoda ili proizvodne sisteme, bazirajući odluke, koje se mogu donositi u okviru poduzeća, na informacijama, te stvarajući marketing informacijski sistem u okviru poduzeća, a za potrebe marketinga. Ovakve informacije predstavljale su poslovnu tajnu poduzeća. Uvođenjem računarske tehnike i informatike u privredu stvorene su mogućnosti bržih. informacijskih procesa, a informacija se dobivala brzo, ukoliko je prethodni rad na stvaranju hladnog pogona u informiranju. bio kvalitetno organiziran. To je stvorilo potrebu da se pristupi posebnoj proizvodnji informacija za potrebe tržišta, a kroz to i specifičnom marketingu informacija, koji respektira specifičnost informacije kao robe, upotrebljavajući i sam marketing informacijski sistem za informacije.
Ključne riječi
Informacija; informacijski sistem; marketing; infrastrukturni sistemi
Hrčak ID:
79912
URI
Datum izdavanja:
13.12.1991.
Posjeta: 3.854 *