Medicina, Vol. 48 No. 1, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Oblikovanje i validacija upitnika kojim se mjeri stav studenata prema e-učenju
Gordana Brumini
; Katedra za medicinsku informatiku, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Martina Mavrinac
; Katedra za medicinsku informatiku, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Martina Brumini
; Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Stjepan Špalj
; Katedra za dječju stomatologiju i ortodonciju, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Branka Blagović
; Katedra za kemiju i biokemiju, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Cilj: Tijekom posljednjeg desetljeća provode se mnoga istraživanja koja analiziraju čimbenike utjecaja na e-učenje; između ostalog, informatičke vještine korisnika, pristup internetu i stav studenata prema e-učenju. Većina studija stav ispituje utvrđujući svrhu i učestalost uporabe računala, dok neke mjere stav studenata upitnikom, a da pritom nisu određene mjerne osobine upitnika. Stoga je cilj ovog rada bio oblikovati upitnik za mjerenje stava studenata prema e-učenju te odrediti njegove psihometrijske osobine. Metode: Istraživanje je bilo provedeno od listopada 2010. godine do listopada 2011. godine. Ispitano je 308 ispitanika (106 studenta i 202 studentice) s Medicinskog i Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Za nastanak prve inačice upitnika oblikovano je 40 tvrdnji (čestica). Iz relevantne znanstvene literature odabrane su 22 tvrdnje, a na osnovi vlastitih znanja i iskustva preostalih 18. Dva stručnjaka koja se bave izradom i validacijom upitnika i dva stručnjaka u području e-učenja pregledala su svih 40 tvrdnji te uklonila tvrdnje sa sličnim ili nejasnim značenjima. Preostale su 24 tvrdnje na kojima je učinjena eksploratorna faktorska analiza tipa analize glavnih komponenata. Rezultati: Utvrđena su dva faktora: faktor I – pozitivan stav prema e-učenju (10 čestica), faktor II – negativan stav prema e-učenju (12 čestica). Korelacija između faktora iznosila je 0,67. Pouzdanost upitnika bila je vrlo visoka (a = 0,87). Završna inačica upitnika sastojala se od 22 čestice kojima se opisuje pozitivan i negativan aspekt prema e-učenju. Studenti su iskazali visoko pozitivan stav prema e-učenju (87 ± 10 od mogućih 110). Zaključak: Oblikovan je upitnik s dobrim psihometrijskim osobinama koji će u daljnjim istraživanja predstavljati standardni alat za mjerenje stava studenata prema e-učenju.
Ključne riječi
e-učenje; stav; studenti; upitnik; validacija
Hrčak ID:
80230
URI
Datum izdavanja:
1.3.2012.
Posjeta: 5.384 *