Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Izvori stresa u radu nastavnika u visokom obrazovanju

Ana Slišković ; Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
Darja Maslić Seršić ; Odsjek za psihologiju Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Irena Burić ; Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 264 Kb

str. 83-103

preuzimanja: 2.387

citiraj


Sažetak

Cilj je istraživanja bio utvrditi izvore stresa u radu sveučilišnih nastavnika zaposlenih u Hrvatskoj te konstruirati upitnik koji bi omogućio kvantitativne studije u ovom području. Kvalitativno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi izvore stresa u radu provedeno na prigodnom uzorku 34 visokoškolska nastavnika u različitim zvanjima (suradničkim i znanstveno-nastavnim) zaposlenima na dvanaest fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Splitu. Metodom smo vođenih grupnih diskusija identificirale 125 karakterističnih izvora stresa u radu koji su logično kategorizirani u devet sadržajnih skupina. Na temelju smo kvalitativne studije konstruirale Upitnik izloženosti stresu u radu za sveučilišne nastavnike (ISR-SN) te ga primijenile na uzorku nastavnika (N=388) triju hrvatskih sveučilišta. Nakon provedenih postupaka konfirmatorne faktorske analize konačna verzija upitnika sadrži 68 čestica koje definiraju sedam latentnih dimenzija izvora stresa: Nastava i studenti, Posljedice provedbe Bolonjske reforme, Znanstveno-istraživački rad, Konflikt uloga, Uvjeti rada, Primanja i priznanja te Međuljudski odnosi. U radu iznosimo podatke o metrijskim značajkama konstruiranog upitnika te deskriptivne rezultate pilot–primjene.

Ključne riječi

stres u radu; izvori stresa; nastavnici u visokom obrazovanju

Hrčak ID:

81811

URI

https://hrcak.srce.hr/81811

Datum izdavanja:

1.5.2012.

Posjeta: 4.992 *