Stručni rad
Usvajanje novog vokabulara iz konteksta
Ivana Vodogaz
; Sveučilište u Splitu, Sveučilišni studijski centar za stručne studije, Split, Hrvatska
Marijana Jurišić
; Sveučilište u Splitu, Sveučilišni studijski centar za stručne studije, Split, Hrvatska
Sažetak
Namjera je ovog članka sagledati različite aspekte strategije učenja i usvajanja nepoznatih riječi iz konteksta, koju zovemo „strategijom zaključivanja“ značenja riječi.U članku se opisuje vrijednost i učinkovitost te strategije, kao i njezine prednosti u odnosu na druge metode usvajanja vokabulara. Navedeni su i razlozi zbog kojih neki teoretičari osporavaju pozitivne učinke upotrebe konteksta pri usvajanju ciljanih riječi. Pokušava se objasniti njezina opravdanost u poučavanju vokabulara. Pokazatelji potvrđuju da razina jezične kompetencije igra veoma veliku ulogu kod strategije zaključivanja, a da nedostatan vokabular može spriječiti učenike da stvore kontekst dovoljno velik da bi mogli zaključiti koje je značenje nepoznate riječi.U tekstu se govori i o značaju kontekstualnih znakova i informacijama koje nam oni daju o značenju neke nepoznate riječi. Opisani su različiti tipovi kontekstualnih znakova, te su navedeni primjeri za svaki tip.Članak završava zaključkom da strategija zaključivanja može dati dobre rezultate i pomoći u učenju novog vokabulara, no u nekim slučajevima ona može biti i zapreka uspješnom učenju.
Ključne riječi
kontekst; vokabular; strategija; zaključivanje; značenje; nepoznate riječi
Hrčak ID:
82375
URI
Datum izdavanja:
30.6.2010.
Posjeta: 1.596 *