Izvorni znanstveni članak
Uporaba računala u razrednoj nastavi
Maja Ružić Baf
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Hrvatska
Mirjana Radetić Paić
orcid.org/0000-0002-5256-724X
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Hrvatska
Sažetak
Računala su danas prisutna u svim osnovnim školama, no informacijska infrastruktura u mnogim je školama starija od tri godine, kao i većina softverskih paketa. U radu se polazi od teorijskog razmatranja upotrebe računala u kućanstvima i školama, prikazuje se važnost informatičke i informacijske pismenosti svih osoba koje su uključene u proces odgoja i obrazovanja (učitelj, učenik, roditelj), upotreba softverskih alata za obradu teksta, slike, tablično kalkuliranje, igranje offline i online računalnih igara, pretraživanje informacija na internetu te sve učestaliji posjeti društvenim mrežama poput Facebooka, Twittera, Linkedina, You Tubea, My Spacea i Friendstera. U istraživačkom dijelu rada krenulo se od pretpostavke da ispitanici (učenici nižih razreda osnovne škole, N = 103) upotrebljavaju računalo u svrhu igranja edukativnih igara, upotrebe interneta, te da se služe računalom ergonomskim neprilagođenim njihovu uzrastu. Cilj istraživanja bio je odgovoriti na pitanje postoji li razlika u upotrebi računala među spolovima, u koje sve svrhe ispitanici upotrebljavaju računalo, koliko dnevno vremena provedu za njim te koje edukativne ili needukativne računalne igre najčešće igraju.
Ključne riječi
informacijska i komunikacijska tehnologija; škola; učitelj; učenik; društvene mreže; računalne igre
Hrčak ID:
82408
URI
Datum izdavanja:
30.12.2010.
Posjeta: 2.817 *