Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Uporaba računala u razrednoj nastavi

Maja Ružić Baf ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Hrvatska
Mirjana Radetić Paić orcid id orcid.org/0000-0002-5256-724X ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.079 Kb

str. 533-543

preuzimanja: 420

citiraj


Sažetak

Računala su danas prisutna u svim osnovnim školama, no informacijska infrastruktura u mnogim je školama starija od tri godine, kao i većina softverskih paketa. U radu se polazi od teorijskog razmatranja upotrebe računala u kućanstvima i školama, prikazuje se važnost informatičke i informacijske pismenosti svih osoba koje su uključene u proces odgoja i obrazovanja (učitelj, učenik, roditelj), upotreba softverskih alata za obradu teksta, slike, tablično kalkuliranje, igranje offline i online računalnih igara, pretraživanje informacija na internetu te sve učestaliji posjeti društvenim mrežama poput Facebooka, Twittera, Linkedina, You Tubea, My Spacea i Friendstera. U istraživačkom dijelu rada krenulo se od pretpostavke da ispitanici (učenici nižih razreda osnovne škole, N = 103) upotrebljavaju računalo u svrhu igranja edukativnih igara, upotrebe interneta, te da se služe računalom ergonomskim neprilagođenim njihovu uzrastu. Cilj istraživanja bio je odgovoriti na pitanje postoji li razlika u upotrebi računala među spolovima, u koje sve svrhe ispitanici upotrebljavaju računalo, koliko dnevno vremena provedu za njim te koje edukativne ili needukativne računalne igre najčešće igraju.

Ključne riječi

informacijska i komunikacijska tehnologija; škola; učitelj; učenik; društvene mreže; računalne igre

Hrčak ID:

82408

URI

https://hrcak.srce.hr/82408

Datum izdavanja:

30.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.817 *