Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Uloga majke u školskom uspjehu djeteta

Mirela Bedeniković Lež ; OŠ "Klinča Sela", Klinča Sela, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 225 Kb

str. 331-344

preuzimanja: 1.608

citiraj


Sažetak

Provedeno je istraživanje majčine uključenosti u školski razvoj djece među 108 majki djece u prvom, trećem i petom razredu osnovne škole. Statističke analize rezultata pokazale su da su oni u skladu s nekima od hipoteza istraživanja. Obrazovanije majke više su uključene u posredno poučavanje djeteta, a nema razlika u količini neposrednog poučavanja i suradnji sa školom s obzirom na obrazovanost majki. Uključenost majki opada s odrastanjem djeteta od prvoga do petog razreda, i to svi oblici uključenosti osim suradnje sa školom, a istodobno školski uspjeh opada s odrastanjem od prvoga do petog razreda. Školski uspjeh djeteta u značajnijoj je mjeri povezan s majčinom neposrednom uključenosti nego s ostalim oblicima uključenosti. Djeca obrazovanijih majki postižu veći školski uspjeh. Na temelju dobivenih rezultata predlažu se praktične mjere koje bi povećale kvalitetu suradnje roditelja i škole, učinkovitost roditeljske uključenosti, i održale školski uspjeh na početnoj visokoj razini i u višim razredima škole.

Ključne riječi

majčina uključenost; stupanj obrazovanja majke; školski uspjeh; suradnja između roditelja i učitelja; suradnja između roditelja i škole

Hrčak ID:

82603

URI

https://hrcak.srce.hr/82603

Datum izdavanja:

30.9.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.298 *