Prethodno priopćenje
Uloga majke u školskom uspjehu djeteta
Mirela Bedeniković Lež
; OŠ "Klinča Sela", Klinča Sela, Hrvatska
Sažetak
Provedeno je istraživanje majčine uključenosti u školski razvoj djece među 108 majki djece u prvom, trećem i petom razredu osnovne škole. Statističke analize rezultata pokazale su da su oni u skladu s nekima od hipoteza istraživanja. Obrazovanije majke više su uključene u posredno poučavanje djeteta, a nema razlika u količini neposrednog poučavanja i suradnji sa školom s obzirom na obrazovanost majki. Uključenost majki opada s odrastanjem djeteta od prvoga do petog razreda, i to svi oblici uključenosti osim suradnje sa školom, a istodobno školski uspjeh opada s odrastanjem od prvoga do petog razreda. Školski uspjeh djeteta u značajnijoj je mjeri povezan s majčinom neposrednom uključenosti nego s ostalim oblicima uključenosti. Djeca obrazovanijih majki postižu veći školski uspjeh. Na temelju dobivenih rezultata predlažu se praktične mjere koje bi povećale kvalitetu suradnje roditelja i škole, učinkovitost roditeljske uključenosti, i održale školski uspjeh na početnoj visokoj razini i u višim razredima škole.
Ključne riječi
majčina uključenost; stupanj obrazovanja majke; školski uspjeh; suradnja između roditelja i učitelja; suradnja između roditelja i škole
Hrčak ID:
82603
URI
Datum izdavanja:
30.9.2009.
Posjeta: 4.357 *