Prethodno priopćenje
ŽIVOTNI CILJEVI ADOLESCENATA SKLONIH KOCKANJU
Vesna Bilić
orcid.org/0000-0003-2306-5803
; Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Učestalo sudjelovanje adolescenata u igranju različitih nestrateških i strateških igara
za novac ili nešto od monetarne vrijednosti, uz rizik i nadu da će se povećati materijalna dobit
igrača iako se dobici/gubici zasnivaju na slučajnosti, a koje zajednički nazivamo kockanjem,
izaziva sve veću zabrinutost zbog progresivnog povećanja ozbiljnih problema vezanih uz
takve aktivnosti.
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlikuju li se učenici skloni različitoj učestalosti
kockanja prema spolu, vrsti škole koju pohađaju, školskom uspjehu i izostancima te obrascu
životnih ciljeva.
U istraživanju su sudjelovala 403 (49,6% ž; 50,4% m) učenika trećih razreda gimnazija i
srednjih strukovnih škola u Republici Hrvatskoj, prosječne dobi od 17,2 godine.
Rezultati pokazuju da mladići statistički značajno češće kockaju od djevojaka te da učenici
koji učestalije kockaju u većoj proporciji dolaze iz strukovnih škola, postižu lošije školske
rezultate i češće izostaju.
Diskriminacijskom analizom utvrdili smo da se učenici skloni različitoj učestalosti kockanja
razlikuju u obrascu životnih ciljeva. Pritom oni koji su manje skloni kockanju više vrednuju
važnost zajednice i osobnog rasta i razvoja odnosno intrinzične životne ciljeve ili ciljeve
usmjerene na samoostvarenje, a oni skloniji kockanju više vrednuju važnost bogatstva i slave,
tj. ekstrinzične životne ciljeve.
Zanemaren, a važan zadatak škole jest da pruži mladima relevantne informacije o zabludama,
rizicima i posljedicama kockanja, ali i da ih usmjerava na smislen i angažiran život koji
pridonosi većoj subjektivnoj dobrobiti, zadovoljstvu i sreći.
Ključne riječi
adolescenti; kockanje; životni ciljevi; školski uspjeh; srednje škole
Hrčak ID:
83166
URI
Datum izdavanja:
11.6.2012.
Posjeta: 4.144 *