Kineziologija, Vol. 44. No. 1., 2012.
Izvorni znanstveni članak
Imigracija, škola, tjelesna aktivnost i sport. analiza sportskog kulturnog stapanja u Španjolskoj
Ángeles Arjona Garrido
; University of Almería, Spain
Juan Carlos Checa Olmos
; University of Almería, Spain
Noemi García-Arjona
; Technical University of Madrid (UPM) of Madrid, Faculty of Sport Sciences, Spain
Rodrigo Pardo
; Technical University of Madrid (UPM) of Madrid, Faculty of Sport Sciences, Spain
Sažetak
Cilj je ovog članka objasniti ulogu tjelesne aktivnosti i sporta u procesu integracije useljenika učenika srednjih škola, uključenih u formalno obrazovanje u pokrajini Almeria (Španjolska). S tim ciljem kreirali smo Akulturacijski indeks tjelesne aktivnosti i sporta (Physical Activity and Sport Acculturation Index – PASAI) prateći glavne dimenzije koje definiraju sociološku integraciju useljenika na području tjelesne aktivnosti i sporta: miješani socijalni odnosi, kulturološke reference, angažiranost i transnacionalnost. Istraživanje je bilo provedeno na 221
useljeniku srednjoškolcu, u dobi od 14 do 18 godina. Rezultati su pokazali da je razina sudjelovanja mladih useljenika u tjelesnim aktivnostima i sportu niža nego li razina uključenosti Španjolaca. Štoviše, generacija i zemlja porijekla su se pokazali kao važni faktori u procesu sportske akulturacije; mladi afrički useljenici iz područja Sahare i zemalja Magreba zabilježili su niži stupanj sportske integracije;
isto tako prva generacija učenika postigla je niže razine sportske integracije u odnosu na 1,5 i drugu generaciju. Zaključno, škole bi trebale preispitati svoje obrazovne aktivnosti žele li eliminirati
nejednakosti u akulturacijskim procesima učenika porijeklom iz različitih zemalja.
Ključne riječi
useljenici; integracija; srednja škola; tjelesna aktivnost i sport; akulturacijski indeks
Hrčak ID:
83584
URI
Datum izdavanja:
30.6.2012.
Posjeta: 2.576 *