Tehnički vjesnik, Vol. 19 No. 2, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Analiza korištenja ICT od strane studenata u funkciji upravljanja razvojem hrvatskog visokog obrazovanja
Darko Dukić
orcid.org/0000-0002-9131-232X
; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Department of Physics, Trg Ljudevita Gaja 6, 31000 Osijek, Croatia
Gordana Dukić
orcid.org/0000-0002-1166-6807
; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Philosophy, Department of Information Sciences, Lorenza Jägera 9, 31000 Osijek, Croatia
Goran Kozina
; Polytechnic in Varaždin, Jurja Križanića 33, 42000 Varaždin, Croatia
Sažetak
U ovom su radu dani rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi s kojom svrhom i koliko učestalo hrvatski veleučilišni studenti koriste informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) u procesu učenja i obrazovanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 818 studenata upisanih na šest veleučilišta. U okviru analize podataka izračunati su pokazatelji deskriptivne statistike. S namjerom određivanja načina korištenja ICT, prema kojima se definirane skupine studenata najviše razlikuju, provedena je diskriminativna analiza. Rezultati istraživanja pokazali su da pojedine skupine studenata, a poglavito oni upisani na tehničke studije, intenzivnije koriste ICT. Istraživanje je također pokazalo da su neki aspekti upotrebe ICT među hrvatskim veleučilišnim studentima zanemareni. Značaj ovog rada proizlazi iz činjenice da u njemu analizirana pitanja, iako ključna za ocjenu postojećeg stanja i formuliranje strategije razvoja hrvatskog visokog obrazovanja, još uvijek nisu na odgovarajući način istražena. Stoga se dani rezultati mogu shvatiti kao podrška upravljanju razvojem tog sustava, ali također i kao temelj za buduće analize.
Ključne riječi
diskriminativna analiza; hrvatsko visoko obrazovanje; ICT; upravljanje razvojem; veleučilišni studenti
Hrčak ID:
83900
URI
Datum izdavanja:
29.6.2012.
Posjeta: 2.889 *