Prethodno priopćenje
RAZVOJ INTERESA U KONSTRUKTIVISITČKOJ NASTAVI FIZIKE
Antonio Svedružić
orcid.org/0000-0001-6177-7807
; OŠ Ljudevita Gaja, Zaprešić, Hrvatska
Sažetak
Učenički interes za fiziku i prirodne znanosti važan je doprinos motivaciji učenika i
ima pozitivne učinke na učenje i razumijevanje prirodoznanstvenih sadržaja. Osobni i
situacijski interes potiče i stvara optimalne uvjete za učenje.
Cilj je rada utvrditi kako konstruktivistički orijentirana nastava fizike s aspektima
prirode znanosti i tradicionalna predavačka nastava utječu na razvoj osobnog i situacijskog
interesa. Postavljeni ciljevi provjereni su istraživanjem na učenicima sedmog razreda
osnovne škole. Inicijalnim testom mjeren je osobni i situacijski interes. Nakon obrada tema
prema konstruktivističkim i tradicionalnim principima izvršeno je završno mjerenje.
Istraživanje je pokazalo da je osobni i situacijski interes kod učenika konstruktivističke grupe
ostao uglavnom očuvan ili lagano raste, dok je kod učenika tradicionalne grupe blago opadao.
Ovo istraživanje ukazalo je na učinkovitost edukacijskog konstruktivizma kao
učinkovite strategije za učenje fizike te razvoj i očuvanje interesa za fiziku.
Ključne riječi
konstruktivizam; osobni interes; situacijski interes
Hrčak ID:
84256
URI
Datum izdavanja:
11.6.2012.
Posjeta: 2.910 *