Stručni rad
SAMOSTALNOST U UČENJU STRANIH JEZIKA I ZAJEDNIČKI EUROPSKI REFERENTNI OKVIR ZA JEZIKE (ZEROJ)
Tihana Bagić
; Agencija za mobilnost i programe EU, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Europske jezične politike potiču samostalnost u učenju stranih jezika, budući da je
ona prepoznata kao učinkovit čimbenik uspješnosti ovladavanja stranim jezikom. Svrha je
ovoga rada istaknuti poveznicu između samostalnosti u učenju stranih jezika i alata europske
jezične politike za razvijanje glavnih obilježja samostalnosti u učenju odnosno Zajedničkog
europskog referentnog okvira (ZEROJ) i Europskog jezičnog portfolija (EJP). U radu se
detaljno prikazuju glavna obilježja samostalnosti u učenju stranih jezika, uloga učenika i
nastavnika u samostalnom učenju stranih jezika te struktura, cilj i svrha ZEROJ-a i EJP-a.
Zaključuje se kako ZEROJ potiče samostalnost u učenju koja se očituje u samovrednovanju
učenika, samostalnom utvrđivanju ciljeva učenja, samostalnom odabiru i korištenju jezičnim
materijalima te isticanju važnosti uporabe stranih jezika.
Ključne riječi
EJP; jezična politika; samostalnost u učenju; strani jezici; ZEROJ
Hrčak ID:
84278
URI
Datum izdavanja:
11.6.2012.
Posjeta: 5.213 *