Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Obrazovani roditelj kao ključni član rehabilitacijskog tima

Valentina Matijević Mikelić orcid id orcid.org/0000-0003-0096-2034
Jelena Bartolović
Tena Košiček
Maja Crnković


Puni tekst: engleski pdf 110 Kb

str. 469-473

preuzimanja: 791

citiraj


Sažetak

Uključenost djece s blažim motoričkim oštećenjima u programe rane intervencije postaje pozitivan trend. Rehabilitacija djece u najranijoj dobi najvećim dijelom se odvija u obiteljskom okruženju uz kontinuirano praćenje stručnog tima, uključujući specijalista fizijatra, logopeda, rehabilitatora i psihologa. Iz tog razloga potrebno je obrazovati roditelje o pravilnim postupcima za poticanje kako cjelokupnog tako i jezičnog razvoja djeteta. Kompetentnost roditelja u poticanju jezičnog razvoja i poticajnost obiteljske okoline povezana je s razinom obrazovanja roditelja. U ovom radu provedena je retrospektivna analiza podataka djece u dobi od 1. do 3. godine života koja su bila hospitalizirana tijekom 2010. godine na Odsjeku za dječju rehabilitaciju Klinike za reumatologiju, fizikalnu medicinu i rehabilitaciju Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice. Cilj je bio odrediti učestalost djece uključene u rani rehabilitacijski program prema razini obrazovanja roditelja, te procjena jezičnog razvoja djeteta. Rezultati su pokazali da najveći postotak roditelja ima srednju stručnu spremu, a najmanji broj roditelja nižu stručnu spremu. Rezultati ukazuju na potrebu programa izobrazbe roditelja o postupcima poticanja sveopćeg djetetova razvoja, pa tako i jezičnog.

Ključne riječi

Jezik, razvoj; Roditelji; Obrazovanje; Rehabilitacija

Hrčak ID:

84477

URI

https://hrcak.srce.hr/84477

Datum izdavanja:

14.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.167 *