Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.21.2.06
Socijalna anksioznost, socijalna prihvaćenost i akademsko samoopažanje učenika gimnazija
Melita PUKLEK LEVPUŠČEK
orcid.org/0000-0002-1997-8645
; Filozofski fakultet, Ljubljana
Jelka BERCE
; Secondary School for Pharmacy, Cosmetics and Health Care, Ljubljana
Sažetak
Studija se bavi istraživanjem međuodnosa socijalne
anksioznosti i prihvaćenosti među vršnjacima, akademskom
samoučinkovitosti i akademskom uspješnosti učenika slovenskih
gimnazija. N = 277 učenika (58% djevojaka) od 16 do 17
godina, ispunilo je Ljestvicu socijalne anksioznosti za
adolescente, Sociometrijski test, upitnik "Pogodi tko" te Ljestvicu
akademske samoučinkovitosti. Učenici su odgovorili i na
dodatna pitanja o njihovoj dobrobiti i socijalnoj prihvaćenosti u
razredu. Nalazi su pokazali da većina socijalno anksioznih
učenika pripada sociometrijskoj skupini odbačenih učenika,
koje su njihovi vršnjaci opisali kao anksiozne učenike negativna
raspoloženja. Pokazalo se da socijalno anksiozniji učenici imaju
niži stupanj dobrobiti u razredu i da ih njihovi vršnjaci manje
prihvaćaju. Konačno, viši stupanj socijalne anksioznosti bio je
povezan s nižom akademskom samoučinkovitosti, ali s boljim
akademskim uspjehom u školi.
Ključne riječi
socijalna anksioznost; socijalna prihvaćenost; akademska samoučinkovitost; učenici gimnazija
Hrčak ID:
84536
URI
Datum izdavanja:
1.4.2012.
Posjeta: 8.660 *