Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.5559/di.21.2.13

ANALIZA TISKOVNIH I INTERNETSKIH OBJAVA O LOBIRANJU U HRVATSKOJ

Dubravka SINČIĆ ĆORIĆ orcid id orcid.org/0000-0002-1834-5491 ; Ekonomski fakultet, Zagreb
Ivan VUKOVIĆ ; Hrvatsko društvo lobista, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 372 Kb

str. 545-567

preuzimanja: 2.063

citiraj


Sažetak

Cilj rada jest analizirati medijske objave o lobiranju u Hrvatskoj,
kako bi se upozorilo na prevladavajuću intonaciju i važnost pojma
u medijskim sadržajima. U tu je svrhu provedena kvantitativna
analiza sadržaja tekstova koji su objavljeni u tisku i na internetskim
portalima. Kao izvori analize odabrane su dnevne,
tjedne i mjesečne novine te internetski portali. Ukupno je analizirano
512 objava od 1. 1. 2009. do 1. 7. 2010. Analizirani su
cjeloviti članci, koji su u naslovu ili tekstu sadržavali riječi "lobiranje",
"lobisti", "lobistički" i/ili "lobist". Analiza upućuje na dva opća
zaključka: (1) lobisti i lobistička struka medijski su zanimljivi,
čemu govori u prilog velik broj medijskih sadržaja o lobiranju,
kao i povećanje broja objava kroz vrijeme te (2) sadržaji o
lobiranju vrlo su različito intonirani s obzirom na kategorije
analize. Sadržaji u kojima je lobiranje glavni pojam dominantno
su pozitivno intonirani, dok su sadržaji u kojima je lobiranje
sporedan pojam ili se samo spominje dominantno negativno
intonirani, bez obzira na to je li lobiranje analizirano iz političke
ili poslovne perspektive.

Ključne riječi

lobiranje; analiza sadržaja; medijske objave

Hrčak ID:

84550

URI

https://hrcak.srce.hr/84550

Datum izdavanja:

1.4.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.634 *