Stručni rad
MENTORSKI PROGRAMI NA SVEUČILIŠTU NAMIJENJENI DJECI U RIZIKU: UVID U ISUKUSTVA I IZAZOVE STUDENATA MENTORA
Abu K. MBoka
; Department of Criminal Justice,California State University-Stanislaus, USA
Sažetak
Namjera je ovog rada steći uvid u kojoj mjeri neadekvatna akademska priprema te logističke i birokratske zapreke utječu na iskustva studenata koji mentoriraju mlade u riziku. Također, želi se ispitati u kojoj mjeri takve prepreke ometaju ostvarivanje ciljeva programa. Riječ je o mentorskom programu koji zajedno izvode lokalne škole i Odsjek za Kazneno pravo na sveučilištu u zapadnom dijelu SAD-a. Cilj je programa povećati uključenost studenata u zajednicu kao i njihovu društvenu odgovornost te povećati njihovo znanje o rizičnim čimbenicima koji dovode do delinkvencije i ovisnosti. U istraživanje je uključeno 115 studenata koji su se dobrovoljno uključili u mentorski program. Analiza kvalitativnih i kvantitativnih podataka pokazala je da, iako je program imao potencijala biti koristan i za mentore i za djecu, većina studenata mentora govori o stručnim, logističkim i birokratskim preprekama. Iz rezultata se nadalje može zaključiti kako uspjeh mentorskih programa na sveučilištu, namijenjenih djeci u riziku, može u velikoj mjeri ovisiti o tome koliko su dobro studenti pripremljeni. Ova priprema odnosi se na logističke, akademske i birokratske aspekte. Važan aspekt je i to koliko su sveučilište i škole posvećeni tome da olakšaju neke od očitih zapreka na koje studenti nailaze. U raspravi se navode načini na koje se mogu poboljšati posvećenost studenata i njihova iskustva mentoriranja kroz procese dobrovoljnog prijavljivanja studenata, adekvatne akademske pripreme te umanjivanja administrativnih i logističkih prepreka.
Ključne riječi
mentoriranje djece u riziku; učenje u zajednici; mentorski program na sveučilištu
Hrčak ID:
85004
URI
Datum izdavanja:
27.7.2012.
Posjeta: 2.002 *