Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

ANALIZA RELATIVNOG POLOŽAJA HRVATSKOG IZVOZA NA TRŽIŠTU EUROPSKE UNIJE

Andrijana Ćudina
Gorana Lukinić Čardić
Gordi Sušić


Puni tekst: hrvatski pdf 2.982 Kb

str. 291-321

preuzimanja: 2.514

citiraj


Sažetak

Rad analizira promjene relativnog položaja hrvatskog izvoza, odnosno
njegovog udjela na tržištu Europske unije u razdoblju od 2000. do 2010.
godine primjenom metode konstantnih tržišnih udjela (engl. constant market
shares). Spomenuta metoda omogućuje da se promjene tržišnog udjela
neke zemlje povežu sa strukturnim i drugim karakteristikama njenog izvoza.
Pritom su proizvodna i geografska obilježja izvoza obuhvaćena strukturnim
učinkom, dok je utjecaj svih ostalih čimbenika koji se mogu odraziti na izvozne
rezultate i posljedično na promjenu tržišnog udjela obuhvaćen učinkom
konkurentnosti. Rezultati pokazuju da je stagnacija udjela hrvatskog izvoza
na tržištu EU u razdoblju od 2000. do 2010. poglavito posljedica nekonkurentnosti,
dok je strukturni učinak tek blago pozitivan.

Ključne riječi

izvoz; specijalizacija; konkurentnost; metoda konstantnih tržišnih udjela

Hrčak ID:

85148

URI

https://hrcak.srce.hr/85148

Datum izdavanja:

15.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.861 *