Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Analiza i tehnike renderiranja

Andrija Bernik ; Veleučilište u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 71 Kb

str. 42-44

preuzimanja: 1.047

citiraj


Sažetak

Renderiranje je proces kojim se interaktivni element 3D računalne grafike pretvara u statični 2D objekt, sliku. Zahtjevi tržišta doveli su do razvoja dvije osnovne vrste renderiranja koje se biraju ovisno o završnom proizvodu. Svaki od osnovnih sustava renderiranja može se analizirati s obzirom na algoritme iscrtavanja koje koristi. Algoritmi podržavaju određeni skup osnovnih funkcija kojima se pokušavaju simulirati prirodni elementi poput osvjetljenja, sjena, loma zraka svjetlosti, fluida i sl. Kompleksnost matematičkih rješenja dovodi do punog opterećenja računalnih resursa koje se promatra kroz vrijeme potrebno za renderiranje jedne slike. Brzina je glavni faktor i najveći problem 3D računalne grafike. Razvojem računalne tehnologije proširuju se mogućnosti, otkrivaju se nove metode i vrijeme renderiranja potrebno za jednu fotorealističnu sliku.

Ključne riječi

Renderiranje; 3D model; algoritmi 3D računalne grafike; Raytracing; Scanline

Hrčak ID:

85893

URI

https://hrcak.srce.hr/85893

Datum izdavanja:

1.12.2010.

Posjeta: 1.912 *