Izvorni znanstveni članak
INOVATIVNOST EUROPSKIH MALIH I SREDNJIH PODUZEĆA: MISIJA JOŠ NIJE ZAVRŠENA
HANS RUEDIGER KAUFMANN
HARITINI TSANGAR
DEMETRIS VRONTIS
Sažetak
Cilj rada je doprinos raspravi o katalitičkoj ulozi malih i srednjih poduzeća u stvaranju
inovacija kao osnove za konkurentnu ekonomiju. Rad je usredotočen na šest europskih zemalja,
kako razvijenih tako i onih u tranziciji (Ujedinjeno Kraljevstvo, Cipar, Španjolska, Italija, Grčka
i Litva). Korištene statističke metode uključuju ANCOVA, višestruku regresijsku analizu i hikvadrat
testove. Dani su čimbenici koji objašnjavaju stupnjeve inovacije. Stvoreni su indeksi inovacija
i korporativne kulture za koje se ispostavilo da su korelirani. Prikazane su četiri varijable
kako bi se objasnilo upravljanje inovacijama u šest zemalja: korporativna kultura, odjel formalnih
procesa/inovacija, veličina poduzeća i pregled proizvoda. Na taj su način za tih šest zemalja
diferencirane percepcija malih i srednjih poduzeća, ključni čimbenici i razine upravljanja inovacijama.
Takav je sveobuhvatni diferencirani pristup inovativan doprinos ovom području.
Ključne riječi
Europska mala i srednja poduzeća; upravljanje inovacijama; korporativna kultura; indeks inovacije; ANCOVA; višestruka regresija
Hrčak ID:
86640
URI
Datum izdavanja:
15.6.2012.
Posjeta: 3.656 *