Policija i sigurnost, Vol. 21 No. 2, 2012.
Stručni rad
Informiranje i promidžba temeljnih vrijednosti policije putem poštanskih maraka
Ivo Aščić
; Hrvatske pošte, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Izumom poštanske marke, sredinom XIX. stoljeća sustavno je pojednostavljen način komunikacije, a marka je naknadno dobila brojne druge uloge, kao što je sredstvo promidžbe nacionalne baštine, marketinško oruđe te predmet sakupljanja.
Znatan broj poštanskih uprava izdao je marke na temu policije s ciljem informiranja i educiranja građana ali i podizanju svijesti o važnosti i ulozi policije u društvu. Na ovim malim formatima, koje još nazivaju putujući veleposlanici država iz kojih potječu i teme koje nose na sebi, prikazana su gotovo sva važnija područja i djelatnosti policije, poput: policijskih obljetnica, dana policije, policijskih oznaka, policijskih snaga, sigurnosti u prometu, policijskih vozila, međunarodnih policijskih udruženja, čuvanja državnih granica, policijskih akademija i sl.
I hrvatski javni poštanski operator, koji sukladno sa Zakonom i uvjetima propisanim aktima Svjetske poštanske unije, jedini ima pravo izdavati poštanske marke Republike Hrvatske, proteklih dvadeset godina izdao ih je nekoliko na temu policije: 27. europska regionalna konferencija Interpola u Dubrovniku, 10. obljetnica vojno-redarstvenih akcija Bljesak i Oluja, 150. obljetnica rođenja Ivana Vučetića (s otiscima prsta kao simbola daktiloskopije) i dr.
Poštanska marka, za razliku od ostalih marketinških medija, nalijepljena na pošiljku ulazi u svaki dom ili ured bilo gdje u svijetu, te pokazuje način kako se jedno područje, kao što je policija, može predstaviti i zamijetiti. Unatoč suvremenim sredstvima komunikacije, kao što su telefon, internet, SMS, faks i sl., poštanski kanal je jedino sredstvo komunikacije za većinu svjetskog stanovništva te je iz toga razloga pošiljka s poštanskom markom daleko od toga da postane dio povijesti ljudske civilizacije.
Ključne riječi
poštanska marka; policija; informiranje; edukacija; promocija
Hrčak ID:
87245
URI
Datum izdavanja:
15.9.2012.
Posjeta: 1.877 *