Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.32728/mo.07.3.2012.02
ZAJEDNO: GEOGRAFSKA EDUKACIJA I GRAĐANSKI ODGOJ ZA ODRŽIVI ŽIVOT
Karmen Kolnik
; Oddelek za geografijo, Filozofska fakulteta, Univerza v Mariboru, Slovenija
Sažetak
Razumijevanje i ostvarivanje načela uravnoteženog održivog razvoja ne bi smjeli biti samo teme radnih dokumenata. Oni moraju postati komponente znanja i obrazovnih vrijednosti ugrađenih u obrazovni proces. Nove smjernice u obrazovanju na području geografije nisu određene samo potrebom za znanjem, već i kritičnim stimuliranjem njegova razvoja. U njima se znanje smatra statusnim dobrom koje doprinosi osobnoj socijalnoj aktivnosti pojedinca i omogućuje ostvarivanje njegovih povlastica, prava i društvene odgovornosti. Da bi se ove nove smjernice primijenile u geografskoj nastavi u cilju obrazovanja i vaspitanja za održivi razvoj, poticaji za anticipativno učenje i demokratsko participativno učenje, na osnovi interdisciplinarnih veza i holističkog pristupa, moraju se konsolidirati u smislu potrebnih obrazovnih sadržaja u svrhu stvaranja aktivnog građanskog odnosa.
Članak predstavlja neka gledišta koja se moraju razmotriti pri obrazovanju i odgoju održivih i pismenih građana koji posjeduju lokalnu, regionalnu i globalnu osviještenost. Da bi se to postiglo, međupredmetno obrazovanje mora uključivati širok raspon višedimenzionalnih ciljeva učenja. Nekoliko vrlo važnih navodi se u članku.
Ključne riječi
geografija; održivi život; građanstvo; interdisciplinarno učenje
Hrčak ID:
87842
URI
Datum izdavanja:
12.9.2012.
Posjeta: 3.232 *