Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.07.3.2012.04

NEKA GLEDIŠTA STALNOG STRUČNOG USAVRŠAVANJA ODGOJITELJA PREDŠKOLSKE DJECE U SLOVENIJI

Jurka Lepičnik Vodopivec ; Pedagoška fakulteta, Univerza v Mariboru (Slovenija)


Puni tekst: hrvatski pdf 102 Kb

str. 37-45

preuzimanja: 1.809

citiraj


Sažetak

U ovom kompleksnom i nestabilnom svijetu može preživjeti samo pojedinac koji neprestano uči. Zato je sveživotno učenje postulat današnjeg života. U prvom dijelu izlaganja predstavljamo teoretska ishodišta stalnog stručnog usavršavanja kao segmenta sveživotnog učenja odgojitelja predškolske djece. Pri tom pratimo pomak od tradicionalnih koncepata prema suvremenim konceptima obrazovanja.
Uz pomoć empirijskog istraživanja u nastavku su prikazana neka gledišta stalnog stručnog usavršavanja odgojitelja koja se odnose na motive, metode i izvođače stalnog stručnog usavršavanja. U uzorku je obuhvaćeno 111 odgojitelja predškolske djece. Utvrdili smo kako među motivima odlučivanja odgojitelja za stalno stručno usavršavanje prevladavaju profesionalni motivi, što možemo protumačiti kako je na tom segmentu stalno stručno usavršavanje odgojitelja orijentirano prema suvremenim konceptima obrazovanja. I među metodama stalnog stručnog usavršavanja prevladavaju metode koje se temelje na tzv. iskustvenom učenju, a temeljem kojeg utvrđujemo kako i u tom segmentu možemo govoriti o suvremeno orijentiranom konceptu stalnog stručnog usavršavanja odgojitelja. Temeljem dobivenih rezultata na segmentu izbora izvođača stalnog stručnog usavršavanja odgojitelja ocjenjujemo da ostajemo nešto upleteniji u tradicionalne koncepte obrazovanja jer prevladavaju težnje za vanjskim izvođačima.

Ključne riječi

Stalno stručno usavršavanje; odgojitelji predškolske djece; motivi; metode; izvođači

Hrčak ID:

87844

URI

https://hrcak.srce.hr/87844

Datum izdavanja:

12.9.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.557 *