Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Medijski tekst i publike: diskurzivne konstrukcije obožavateljskih praksi (fandom)

Helena Popović ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski PDF 184 Kb

str. 3-14

preuzimanja: 2.561

citiraj


Sažetak

U članku se prikazuju rezultati istraživanja medijske publike i kultnog televizijskog teksta (Cult TV) Da Ali G Show. Istraživanje se temelji na 18 polustrukturiranih intervjua, koji su provedeni u Londonu (Velika Britanija) i Zagrebu (Hrvatska), čiji je cilj bio utvrditi diskurzivne konstrukcije u odnosu prema fenomenu obožavanja (fandom). Usporedba interpretativne zajednice u dva sociokulturna konteksta pokazala je da postoji više sličnosti nego razlika između njih. Obožavateljske prakse (fan practices) uključuju redovito praćenje primarnog teksta te iskazivanje interesa za budući rad autora/autorice. Pokazalo se da je ‘umjereno obožavanje’ (moderate fandom) preferirano, dok su kao negativne ocijenjene snažne emocije te indiskrecija vezana uz privatnost drugih. To ukazuje na svojevrsni rascjep između označitelja i označenog: dok se sam izraz ‘obožavatelj’ (‘fan’) s lakoćom koristi u deskripciji odnosa prema
tekstu, samo značenje pažljivo se konstruira kako bi se izbjegla ekstremna, iracionalna konotacija koja se nameće u etimologiji samog termina.

Ključne riječi

OBOŽAVATELJI (FANOVI); OBOŽAVATELJSKE PRAKSE; DISKURZIVNE KONSTRUKCIJE; UMJERENO OBOŽAVANJE; KULTNA TELEVIZIJA (CULT TV)

Hrčak ID:

87873

URI

https://hrcak.srce.hr/87873

Datum izdavanja:

15.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.235 *