Jezikoslovlje, Vol. 13 No. 2, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Vrste višejezičnosti u transilvanijskom školskom kontekstu
Zsuzsanna Dégi
; Sapientia University, Miercurea-Ciuc
Sažetak
Istraživanja višejezičnosti su brojna i sve više zaokupljaju pozornost lingvista, političara, so-ciologa i psihologa. Unatoč širenju višejezičnosti, znanstvena istraživanja istočnoeuropskog višejezičnog konteksta počela su se razvijati tek u novije vrijeme.
Ovo istraživanje ima za cilj ponuditi uvid u specifičan višejezični kontekst: situaciju u transil-vanijskoj autohtonoj manjini. U radu se kreće od istraživanja pojma višejezičnost i njegovog odnosa prema istraživanjima bilingvizma. Nadalje, razmatraju se definicije i laičko poimanje ovog pojma. U istraživanju se naglašavaju tri glavna pitanja koja se tiču višejezičnosti: a) na koji način učenici stranih jezika poimaju višejezičnost; b) koji su stavovi dionika u obra-zovanju (nastavnika i ravnatelja) o višejezičnosti; i na kraju c) koju vrstu višejezičnosti pro-moviraju škole?
Kako bi odgovorili na ta pitanja provedeno je istraživanje transilvanijskog školskog kontek-sta. Intervjuirani su studenti, nastavnici i ravnatelji šest srednjih škola. Intervjui su pokazali da je preferirani oblik “elitna višejezičnost”, koja se izjednačava s učenjem ili poznavanjem engleskog jezika. Međutim, prema različitim ciljevima vezanim uz buduću karijeru učenika, navedeno je nekoliko vidova višejezičnosti. Oni učenici koji žele ostati u matičnoj zemlji i ra-diti u administraciji moći će se zadovoljiti poznavanjem materinskog jezika i većinskog jezika.
Ključne riječi
višejezičnost; mađarska manjina; školski kontekst; poučavanje stranog jezika
Hrčak ID:
91542
URI
Datum izdavanja:
2.11.2012.
Posjeta: 10.059 *