Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Percepcije nastavnika o višejezičnom obrazovanju i nastavi – primjer Republike Makedonije

Brikena Xhaferi ; South East European University Tetovo
Gëzim Xhaferi ; South East European University Tetovo


Puni tekst: engleski pdf 283 Kb

str. 679-696

preuzimanja: 3.209

citiraj


Sažetak

Makedonija je višejezična, multietnička i multikulturalna država u kojoj se nastavnici jezika suočavaju s brojnim izazovima u nastavi. Sveučilište jugoistočne Europe (SEEU) u Tetovu osnovano je 2001. a ima i svoj kampus u Skopju. SEEU ima pet fakulteta: Fakultet su-vremenih znanosti i tehnologije, Pravni fakultet, Fakultet javne uprave, Ekonomski fakultet i Fakultet jezika, kulture i komunikacija. Studenti koji pohađaju ovo sveučilište različitih su nacionalnosti: Albanci, Makedonci, Turci, Romi, itd. Programi se izvode na tri jezika: alban-skom, makedonskom i engleskom, a svi studenti upisani na SEEU mogu odabrati jezik na ko-jem žele studirati.
Cilj ovog rada je istražiti percepcije nastavnika o višejezičnom obrazovanju i tehnikama koje primjenjuju u nastavi. U literaturi se mogu pronaći preporuke za različite metode poučavanja stranih jezika ili opisi iskustava nastavnika stranih jezika. Međutim, malo je istraživanja u Makedoniji koja se bave fenomenom poučavanja u višejezičnom kontekstu usmjerenih na nastavnikove percepcije poučavanja u višejezičnim skupinama.
Istraživanje je provedeno na SEEU i korištene su dvije metode: upitnik za nastavnike i proma-tranje razredne situacije. Rezultati pokazuju da je nastavnicima poučavanje u višejezičnim skupinama izazov i zadovoljstvo.

Ključne riječi

Sveučilište jugoistočne Europe; multikulturalno obrazovanje; metode pou-čavanja; percepcije nastavnika

Hrčak ID:

91547

URI

https://hrcak.srce.hr/91547

Datum izdavanja:

2.11.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.875 *