Jezikoslovlje, Vol. 13 No. 2, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Percepcije nastavnika o višejezičnom obrazovanju i nastavi – primjer Republike Makedonije
Brikena Xhaferi
; South East European University Tetovo
Gëzim Xhaferi
; South East European University Tetovo
Sažetak
Makedonija je višejezična, multietnička i multikulturalna država u kojoj se nastavnici jezika suočavaju s brojnim izazovima u nastavi. Sveučilište jugoistočne Europe (SEEU) u Tetovu osnovano je 2001. a ima i svoj kampus u Skopju. SEEU ima pet fakulteta: Fakultet su-vremenih znanosti i tehnologije, Pravni fakultet, Fakultet javne uprave, Ekonomski fakultet i Fakultet jezika, kulture i komunikacija. Studenti koji pohađaju ovo sveučilište različitih su nacionalnosti: Albanci, Makedonci, Turci, Romi, itd. Programi se izvode na tri jezika: alban-skom, makedonskom i engleskom, a svi studenti upisani na SEEU mogu odabrati jezik na ko-jem žele studirati.
Cilj ovog rada je istražiti percepcije nastavnika o višejezičnom obrazovanju i tehnikama koje primjenjuju u nastavi. U literaturi se mogu pronaći preporuke za različite metode poučavanja stranih jezika ili opisi iskustava nastavnika stranih jezika. Međutim, malo je istraživanja u Makedoniji koja se bave fenomenom poučavanja u višejezičnom kontekstu usmjerenih na nastavnikove percepcije poučavanja u višejezičnim skupinama.
Istraživanje je provedeno na SEEU i korištene su dvije metode: upitnik za nastavnike i proma-tranje razredne situacije. Rezultati pokazuju da je nastavnicima poučavanje u višejezičnim skupinama izazov i zadovoljstvo.
Ključne riječi
Sveučilište jugoistočne Europe; multikulturalno obrazovanje; metode pou-čavanja; percepcije nastavnika
Hrčak ID:
91547
URI
Datum izdavanja:
2.11.2012.
Posjeta: 4.924 *